Saturday, October 31, 2009

Alahai bucuk Ummi...


30hb Oct, 0130hrs aku tjga dr tdo. aku tgk ank aku najla msh terkebil2 lg xtdo. aku ty knp xnk tdo najla diam ajer. aku pgg bdnnyer, pns sgt. smpaikn aku xsgup nk rpt ngn najla. najla cuma ckp "nk peluk ummi". tp bdn dia pns, aku risau! aku grk abi, abi pgg najla. tp mgkn abi igt xder pape. abi smbg tdo blk. aku risau. budk2 bhy klu suhu bdn tlalu pns. aku pjuk najla suh tdo, dia diam jer. aku perhati najla tkumat kamit mulutnya. aku ty lg knp. tb2 najla muntah ngan byknyer. aku tkjut trus kjut abi smula. abi bgn trus pgg najla. dia muntah xb'henti... aku yg gelabah. ngan bdn najla yg pns aku ckp pd abi bwk najla g klinik.
Tak lm pas najla muntah dia dh ok. bl aku suh dia baring tdo najla xmau. dia diam jer. aku agkt taruk ats katil. br aku nk landing najla start muntah2 lg. aku bwk dia msuk toilet. byk gak dia muntah kali ni. aku trus jerit pd abi bwk najla g klinik. ngs aku tgk najla yg dh lembik bdnnyer. sayu ati aku. abi trus bgn bsuh muker salin baju. katil ktorg hbs pnuh ngn muntah. abi smpt bersihkn. tp bau stil ader. aku sembur febreeze sbyk2nyer. aku salinkn najla baju lain, abi dkung najla aku siap2 ala kdr. trus msuk kete kul 0230hrs bwk g klinik 24 jam kt town. klinik dr. leela ratos & rakan baik. smpi jer klinik najla muntah2 lg. sebbek abi sempat mgelak dr tkena baju. aku tgk risau sgt. pas hbs muntah ktorg d pggil msuk. doc ty knp aper mslh. aku pn citerla mcm yg blaku. doc sukat suhu bdn.. pns sgt. doc ty itu ini, xlm pmbntu doc suh baringkn najla. dia sumbat ubat dmm ngn muntah dlm bntot najla. xngs lak dia. pas bt pmbyrn ktorg trus blk.
doc psn dlm kete bg mkn ubt angin dlu. msuk jer kete trus aku bg najla mkn ubt angin. otw blk najla mgkn mgntuk. dia tdo bdiri kt seat blkg. sian najla. abi toleh2 gak ank kt blkg ngn aku. smpi umh aku bg najla mkn ubt. xlm 2 dia tdo. mgkn ksn ubt. mgkn dia mmg mgntuk... pg 2 pas sbuh dia bgn mtk susu. abi bgn watkn. pas mnum susu aku ngn abi tmn najla baring ats katil. xsmpi 10 minit myusu najla muntah2 lg. abi trus dudukkn najla. risau muntah baring, tkut tersedak bl t'telan muntah smula. abi bukakkn baju, tgallah diaper jer. aku wat air milo cicahkn ngn roti sekeping. nk gak najla mkn. lpar pas muntah kot. hbs mkn roti aku bg najla mkn ubt. bdn stil pns. pastu aku trus mandikan najla. abi col ofis infm nk msuk lwt @ klu ank xok mgkn xmsuk keje...
Arini najla dh ok sket. bdn dh xpns sgt. tp aku msh truskn bg najla ubt. doc suh hbskn gak ubt tuh. tp 2la.. mlm td kul 4 pg najla bgn xmau tdo. ruper2nyer dia berak cirit. ptt la xmau tdo. pas aku cuci berak dia xmau tdo dh. dia ajk abi main. udhnyer smpi ke sbuh abi ngn ummi xpat tdo. alahai mgntuknyer... abi nk xnk lyan la jgk. aku mrh najla suh tdo pn dia xmau. mngs nk main. dh la tuh, pg2 buta mtk nk tgk upin ipin. najla syg, ms org tdo xkn nk tgk tv. najla najla... xperla, skurg2nya bdn dia dh xpns. dmm pn dh kurg. alhamdulillah. tp mslhnyer dia cirit2 lak. arini jer dh brp kali dia berak2. xsdp prut ker???? sian ank ummi. mcm2 dugaan! xper syg, ummi ngn abi akn jga najla. mkn ubt, biar cpt baik yer syg...

* Risau gak bl ank skt. cani rupernyer naluri sorg ibu.. ksh ibu sgt mendalam rupernyer..

* Anakku Najla, ummi syg Najla...


No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails