Wednesday, October 29, 2014

Sekian Lama

Assalamualaikum.
Lama sungguh aku membawa diri.. Ececeh.. Bawa dirila sgt!!! Hehehe.
Hampir 4 bln jgk aku xhapdate belog.
Tah2 dh xde sape yg mrindui cite2 kt belog aku ni ponnn... Huhu..
Gara2 kesihatan diri yg xbrp mgizinkn spnjg berbadan dua ni.. Susah nk bg komitmen ngn belog aku sendiri.
Haha. Hamik ko. Komitmenla sgt ko!!!
Tp nnt la kalau ade masa aku rajin.. Aku stori mori eh pglmn aku mengandung kali ke2 ni.. Pjg kisahnyeee ko...
Okla.. Nk cite pe pon xtau dh..
Baby aku lak dh menangis sekuat ati.
Tu xde lain nk myusulah tu..
Tau je Ummi nk berbelogging.. 
Time tula dia nk nangis..
Dh la uolsss...
Nnt aku sambung lg ok..

Thursday, July 10, 2014

Salam Ramadan

Rasanye lom tersgt lewat lg kot nk ucp salam Ramadan..
Arini baru Ramadan ke 12..
Kpd semua umat Islam di dunia..
Smg amalan kite diterima di bln yg mulia ini..
Ramadan adlh bln beribadah.
Di saat2 kite menjalani ibadah puasa kite di Msia..
Kite turut bersedih dgn saudara seislam kite di Palastin..
Allah.. Luluh hati aku melihat knk2 dan org2 awam yg xbdosa mati krn kekejaman Israel..
Sama2lah kite mhn.. Agar Allah selamatkn bumi Gaza..
Kpd yg prihatin.. Boleh jgk memberi sumbangan utk membantu..


Wednesday, February 26, 2014

Syukur Ya Allah

Salam korg sume..
Dh lame lak rase aku xupdate blog aku yg ayu ini.
Hik hik. Boleh blog kategori ayu? Wakaka..
Sblm tu syukur pd Allah aku msh cht utk meneruskn penulisan di alam maya ni.
Ececheh... Geli lak rase bebulu keti makcik ko ni haha. 
Ayat tersusun indahlah konon..
Trm ksh kpd sorg BFF aku yg xjemu membaca rintihan hati aku..
Yg salu duk ty mana cite baru..
Dan dia sgt memahami temannya ini sgtlah pemalasssss.. Haha...
Dh lama xupdate blog.. Xtau nk cite ape..
Oh ye.. Alhamdulillah... Tahniah kpd BFF aku yg duk rajin menggodek2 blog aku ni..
Dia baru sje bersalin pg ni td. Bb gegel jgk setelah mempunyai 2 org anak gegel yg comel...
Tahniah skali lg utk ko Pn. Esah.. Syg ko tight2! Hehe.
Sonok bile dgr cite kwn2 yg sume menambah anak. Serius aku sgt gembira.
Gile ko xhappy org dpt rezeki. Anak tu! Anugerah plg xde ternilai di dunia...
Hop sume kwn2 aku berbahagia dgn khdpn msg2... Jagalah amanah yg Allah berikn sebaik2nye..
Gara2 dh lama xm'update blog.. Xnyempat2 aku nk bkk lappy.. Kt enpon pon jadik. Hahaha. Kunun2 nk cptla tuu! 
Takde ape sgt pon nk share kt cni..
Cume hati berbunga2 gatal nk msokkn pic nih.. Hahaha. Kalau dh ngengade xkire masa hahaha... Pic ape??????
Meh ler nengok....



Siap dua ko.. Motip?????
Hahaha... Gatal ekkkk...
Setakat ni tgkla je ye..
Kot aku ni pelik2 jer ye...
Trm jela aku seadanya ye...
Wakaka..
Nnt aku tulis entri baru eh...
Babai...

Monday, January 6, 2014

Holiday Pangkor-Part I

Nmpk sgt pemalasnyekn..
Holiday mggu lps, arini baru nk hapdate cite yea.
Nk wat cane, mood rajin xkunjung tibe... Ngeh3...
Sptmana yg aku pnh ckp sblm ni kan..
Yg My Incik Emi ade ajak gi holiday tu kan..
Gi Pulau Pangkor tu kan..
Tulah citenye.. Ekekeke..

Kami gi 29 Dis 2013, gerak dr umh kol 9 pg lbh kurgla.
Bekfes dlu kt area umh then tros grk.
Sblm tros ke destinasi, My Incik Emi sggh dlu majlis kawen kwn dia.
Nsb xsesat, tros je jmp umhnye kt Setiawan.
Pas mkn & jmp pengantin tros je ke Marina Jetty..
Sblm ni salu naik kt Leti Lumut..
Tp kali ni aku ckp nk naik dr Marina jer.. Sbb org kata cpt sket sampai.
Mase tu org duk kecoh2 psl ikan naik darat tu kan.
BFF aku si As tu pon duk igtkn aku hati2 sume..
Siap ty ade ape2 berita x psl ikan naik tu kt Pangkor..
Ish.. Aku lak yg seram.. Risau dll.
Gigih gak aku m'google utk dptkn info psl Pulau Pangkor.
Alhamdulillah kaji cuaca cume meramalkn angin laut ombak bsr di kwsn lain.

1st time tau msok ikot Marina Jetty ni..
Cantiknyeee tmpt dia..
Ade nmpk aku cam jakun x??? Tah2 orglen xheran ponnn...
Lantaklah.. Dh mmg aku baru pestime ke sana..
Pas beli tiket sume kami tros nek feri..
Pjlnn ok.. Feri pon okla.. Agk selesa..
Dan mmg betol.. Cpt sgt sampainyeee...
Rase bontot pon xpns lg.. 10 minit je kot dh sampai...
Kt Jeti Pangkor.. Nahhhh..
Pjgnye Q kt bhgn org2 yg nk blk ke Marina & Lumut..
Tak sggup aku tggu camtu.. Brp jamlah baru dpt nek feri blk tu ye..

Ape cite kt Pangkor???
Ape xtvt kami di sana?
Nnt aku sambung cite kay!
Tungguuuuu....

Sblm tu layan gmbr sekeping eh..


Gmbr kt kaunter renew member card Marina. Abi dia gi renew Najla berposing dulu!!!!

P/S: Sbnrnye xsgk kwn My Incik Emi tu kawen jgk akhirnye.. Sblm kwen tu kwn dia eksiden teruk & melibatkn kematian jgklah.. Nk tau cite sepenuhnye? Jom klik SINI.

Saturday, January 4, 2014

Us




Saje gatai nk msokkn gmbr kami.
Gmbr2 mase holiday kt Pangkor mggu lps..

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails