Wednesday, April 27, 2011

Mekap

 

Tgk pd gmbr2 di atas..
Cantikkan???
Tp bkn aku yg mekap @ andamkan tau.. No no no!!!!
Aku dh lame dh minat mekap2 nih.
Tp bkn pd muke sendiri.. Muke org..
Tp xla sampai nk jd mak andam..
Aku suke sbnrnyer tgk teknik2 mekap nih..
Nt la, ader rezeki nk gak amik kelas.. Hehehe. Bleh gitu???
Sbb aku suke pd kecantikan..
Wanita & cantik mane leh dipisahkan.. Kan????

Tuesday, April 26, 2011

Lepak

Mlm td somi ajak lepak kt Kiosk Tg Harapan, Port Klang.
Saje amik angin.. Layan kapal2 lalu..
So aku ikotkan ajerla.. Aku kan isteri solehahkan.. Hehehe..
Tak der aper pon yg berlaku, jas nk share cite yg kami melepak sekeluarga...
Menikmati angin laut.. Yg kdg2 berbau busuk...
Sambil2 mkn ringan2.. Bkn "ringan2" lain tau... Ahaks!
Seterusnya aper kami lakukan?????
Mamam la.........

Romantis ngan lilin atas meja tuh.. Tepi laut lg..

Tauhu bakar yg mmg best!

Bace doa mkn lom?

Pic Najla amik.. Pandai gak ek..

Yg ni agk goyang sket.. Sebbek nmpk lg muke Abi & Ummi.. Wpon Ummi hy bergaye sempoi saje di mlm ari.. Hik3.

Kerang bakar.. Best!

Ni pon Najla snap pic Abi dia..

Chicken burger utk Najla..

Sate ayam 10 cucuk ajer.
P/S: Hrp mahap. Kualiti gmbr kureng memuaskan disebabkan kamera hy menggunakan enpon 3310 saje.. Ngeh3.. Lom mampu pakai BB or i Phone...

Pesta Buku @ PWTC


Aku dh pon g Pesta Buku 2011 nih.
G Ahad pas. Asalnye somi ajak g Midvalley.
Tp aku ckp tingin nk g PWTC.. So dia tnp byk soal ikotkn ajer..
Tp yg xbestnyer mase aku g kan..
Poket kosong!!!!!!!!!!
So xpatla borong buku2, novel2 yg aku nk..
Aku beli buku resipi2 kuih dptla 6 buah..
Tu pon awl2 lg aku mtk En Somi 'payung'kan.. Hehehe.
Nk hrp aku byr mmg xberbyr la gmknyer.. Ogkos lgsg tiada!!!!!
Mule2 En Somi mencebik gak tp dia byrkan gak. TQ En Somi!
Sampai PWTC dlm kul 10 pg. Tu pon dg sesak giler!!!
Ramainyer umat manusia... Nk jln pon berhimpit!
Bau jgn ckpla.. Mcm2 bau ader!!!!
Uwekkk... Plg xtahan bau keti yg semerbak kari.. Aduuhh... 
Dlm kul 12 tgh kami pon grl blk.. Letih lak berlama2 kt sane..
Kalau ader duit bestla gak.. Ini takat tgk2 jer.. Tak yah lame2 la..
Jom layan pin yg smpt aku amik..


Otw ke PWTC. Najla mtk Ummi amikn pic cani.

Kat booth Ana Muslim.

Abi pas byr buku & set limited Ana Muslim utk Najla.

Sblm kua crk park kete nk blk lpk dulu.. (Pdhl duk pikior mane pintu mase masok pg tu.. Hehehe).

TQ Abi.. Kemain suke Najla!

Ummi & her lil cutie dotter...
Sbnrnya aku stil xpuas lg merewang kt pesta buku nih..
Nafsu di ati cam nk g lg.
Tp cam dh xsempat lak.. Byk agenda lain la pulak..
Lupe nk gtau, En Somi siap shake hand ngan Eric Deco Deco Deco..
Hehehe. Tp pic aku xsempat amik.. Lupe!!!!!!

Friday, April 22, 2011

Kempiskan Perut

Memiliki perut yang kempis atau kurang berlemak memang menjadi idaman kebanyakan anda. Sebab ada di antara anda yang dah pun berjaya kempiskan perut setelah mengamalkan petua-petua tertentu. Mesti seronok bila usaha anda tu berhasil, kan?

Tapi, ada gak yang masih belum berjaya mencapai matlamat tersebut. Mungkin anda patut kaji semula mengapa perut anda masih tak kempis-kempis lagi. Mesti ada yang tak kena ni.

Adakah kerana anda tak serasi atau tak mengamalkan sesuatu petua tu secara konsisten? Kalau tak serasi, cuba anda praktikkan pula satu lagi petua kempiskan perut ni.


Gambar sekadar hiasan.

1. Mula-mula, anda bancuhlah segelas air teh tanpa gula. Ya, teh TANPA gula tau.

2. Kemudian, perahkan sebiji limau nipis ke dalam segelas teh tadi.

3. Amalkan meminum air tersebut setiap hari sehinggalah perut anda yang buncit tu kempis.


Selamat Mencuba!

Nota kaki: 
Aku ni poyo jer duk google2 petua kuruskan bdn.. Buatnya idak jgk! En somi dh bising dh.. Perot aku terlebeh suda. Hahaha. Jom korg, kite sama2 kempiskan perut kite!!!!!!
Ala En somi.. Relekla.. xsemestinya chubby tu x lawa.. Hahaha.
Taula awk tu wat gym... Huhuhu... Tp perut kite sama kot ek!! Hahaha...

Tuesday, April 19, 2011

Jenjalan Buang Mase...

Mggu pas mmg aku & somi xder acara aperpon.
Cume somi cam besela, ngajak pusing2..
So ari Khamis pas kami gi Jusco Bkt Raja.
Tak crk aperpon..
Layan2 Najla main menda alah nih..




Ader gaya bwk skuter lah!!!!! Yg penting Najla puas main.. Hehehe. Kalau x bg naik selagi tu duk tuntut!

Aku lak cam bese, sempat nyinggah kedai buku..
Dptla sambar buku ni haa..

Okla cite ni. Aku penat sgt ketawa! Siyes mcm nk pecah perut. Sampai meleleh2 ayaq mata!

Skrg aku cam dh minat ngan novel2 keluaran Kaki Novel.
Lebih2 lg novel ni haa..

Tp novel ni msh ssh utk dilupakan. Sgt best. Sgt sweet watak Zaril yg sakit tuh.. Betol kata Nini.. Zaril mmg sweet...

Mmg best tiada tandingan lah!!!!!
Suma gare2 sepupu aku, Nini yg syorkan.
Terus jatuh cintan aku ngan novel2 keluaran depa!
Tak caye cer korg beli. 
Sure ader yg nanges guling2 py lah!
Pasni ader bajet aku plan nk beli novel nih..

Tggu ek novel, nt aku dtg beli bile ader duit!

Org kata best! Aku pon dh bace sinopsis blkgnya..
Mmg terbaaeekkk......
Sabtu mlm somi bwk Najla g funfair lak kt Klang Sentral..
Aku xmain papela.. Penakotla katakan..
Layankan Najla jela.. Hehehe..
Ahad ptg lak somi ajak tgk wayang.. Layan cite ni haa..


Best gak cite nih. Aku x bosan & aku terhibur!
Gelak2 gak aku dlm panggung!!!!! Najla pon leh ketawa2.
Sblm masuk wayang, aku sempat la pulak tapau aper tau???


Haa, sdp giler mkn donut dari Big Apple..
Yummy!!! Ni pon diperkenalkan oleh Erlina.. Tq Lena.
6 pcs baru RM12.50, x la mahal, aku msh mampu la byr.. Hehehe.
Mlm td lak, somi ajak gi Car4.. Crk brg2 nak daranya la pe lg.
Susu, Jus kurma ngan Vitamin Najla dh nk abis.
So nk knala beli..
Somi tgk gak baju2 utk Najla, tp dia x berkenan lak..
Katanya x byk pilihan. Car4.. Mmgla..
Udahnya somi kata mggu dpn nk gi Jusco lg, crk baju2 utk Najla.
Aik!!! Najla jer... Utk Ummi????? Sgguh x adil!!!!!


Coklat Lagi!

Sbnrnya lama dh menda alah nih.
Cume malas tak sempat jer nk upload pic & wat entri ttg nih.
Jas nk ucap TQ kpd Aja & Wak Zie yg tempah menda alah nih haa..
Ikotkan malas sgt nk buat.
Akukan bkn wat bisnes juta-juta besar..
Olhkrn sdra mara sendiri yg order, aku gagahi diri jua membuatnya!
Newey, tahniahla buat Halijah (Kutep) & Hakimy (Bob)..
Selamat melangsungkan pertunangan pd ari lahir aku mggu lps..
10 Apr 2011.
Smg kekal hingga ke anak cucu..
Jom kite tgk pic yg tak seberapanyer..

Tempahan dari Wak Zie. TQ.

Lolichoc tempahan dari Aja. Ni paten2 yg ader. Hehehe.

50 pcs jer tempah pon. Tp.. Jenuh gak nk wat. Nk kaler tu leceh giler! Mkn mase...
Eh, ape lak nih..
Hehehe. Ni lg dh berzaman, baru nk upload. Ekeke.
Takper ah, layan jer..

Tempahan dari sepupuku, Nora.. 18 Jan 2011 kot xsilap. Utk adik iparnya btng. Bpk lame baru masuk gmbr! Hahaha.
Lmbt cpt x penting, yg penting suma bhg & kekal utk selamanya ok!

Thursday, April 14, 2011

Sikap Pasangan Melalui Tarikh Lahir

 
1. Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24
Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan orang-orang tertentu dia cepat mesra. Tapi pasangan yang lahir tarikh ini mudah terperasan. Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai orang yang tidak menyukainya. Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap serius terutamanya yang berhubung dengan orang ramai. Dalam hal percintaan, dia sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan pasangannya. Tapi hati-hati kadangkala dia lebih mementingkan persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.

2. Tarikh Lahir pada 2, 11 & 30
Orangnya perasa dan mudah tersinggung. Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan dia lebih suka tinggal di rumah. Ramai orang suka bergaul dengannya kerana perwatakannya yang lembut & ramah. Dia paling benci jika cintanya ditolak atau dikhianati oleh orang yang benar-benar dicintainya. Namun begitu dia selalu bersikap sabar dan tidak terburu-buru dalam bertindak. Sayangnya untuk urusan masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah sebelum mencuba. Oleh itu mesti ada yang mendorongnya agar tidak terus terjebak dengan sikap pesimisnya.

3. Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29
Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi pasangan yang lahir pada tarikh ini. Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk dengan hebat. Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab. Sifat jujur & ramah adalah modal utamanya dalam bergaul. Tapi dalam soal cinta dia merupakan pasangan yang susah untuk dimengertikan.

4. Tarikh Lahir pada 4 & 13
Pasangan yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang pandai, suka bergaul dan mudah berubah pendapat. Dia seringkali tidak yakin dengan diri sendiri. Dalam soal cinta, dia tergolong pasangan yang mata keranjang dan suka bertukar-tukar pasangan. Sifat ini membuatkan orang tidak suka apa lagi untuk bersimpati dengannya. Dia sering bersifat dingin kepada orang lain kerana menganggap orang lain merupakan faktor penyebab timbulnya masalah. Tapi dia memiliki sifat kelakar, mudah ketawa dan kadangkala bersikap keanak-anakkan.

5. Tarikh Lahir pada 5 & 17
Yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang optimis, bercita-cita tinggi dan punya kecederungan untuk berprestasi. Namun begitu dia adalah seorang yang berwatak keras dan apa yang diinginkan selalunya dipenuhi. Memandangkan sesuatu selalunya dari segi yang menguntungkan. Tapi sayangnya dia suka menganggap remeh pada orang lain. Dalam soal cinta, berhati-hatilah kerana dia suka bertukar-tukar pasangan.

6.Tarikh Lahir pada 6, 14 & 27
Dia adalah seorang pasangan yang tidak mahu kalah dan pantang menyerah. Kejujuran dan keadilan merupakan sifat yang membuatkan dia disegani. Dalam soal cinta dia ingin memberi yang terbaik kepada orang yang dicintainya. Namun begitu harga dirinya terlalu tinggi sehingga dia tidak pernah mengerti mengapa seseorang itu menolak kebaikannya.

7. Tarikh Lahir pada 7, 28 & 31
Dia adalah seorang yang bersifat terbuka berterus terang & jujur. Namun dia mudah sekali terpengaruh dan ingin mencapai sesuatu itu dengan cara mudah. Cinta baginya sering diertikan sebagai pengisi masa lapang. Semasa bercinta dia sangat berhati-hati dan suka sekali merayu dan kalau pasangannya curang dia dengan mudah meninggalkannya.

8. Tarikh Lahir pada 8 & 23
Dia bersifat peramah dan mudah perasa. Kepada teman-teman dia bersifat lembut & bijaksana. Namun begitu dia tersisih dari teman- teman kerana rasa rendah diri yang terlalu menebal. Dia memerlukan suasana yang seimbang baik sewaktu berfikir mahupun dalam kehidupan seharian. Kelemahan yang paling menonjol ialah gugup dan selalu dihantui perasaan khuatir tetapi dia adalah seorang yang penjimat. Dalam urusan cinta, dia seorang yang tabah dan rela berkorban.

9. Tarikh Lahir pada 10, 16 & 21
Suka bekerja keras,memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai cita-citanya. Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah tersinggung. Namun begitu dia seorang yang jujur & tabah dalam menghadapi persoalan. Soal cinta dia sangat setia dan sebab itulah dia mudah disenangi. Tapi dia seorang yang terlalu cemburu. Kalau baik dia sangat baik dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.

10. Tarikh Lahir pada 12 & 19
Orang yang lahir pada tarikh ini memiliki sifat suka dipuji.Dia berharap setiap orang akan menganggapnya sebagai juara. Pada dasarnya dia suka berdandan dan berpakaian rapi. Kerana itu dia sering membelanjakan wangnya untuk menunjukkan penampilannya. Dalam kehidupan sehari-hari dia adalah pasangan yang disegani kerana bakat kepimpinannya. Sifatnya yang bijaksana membuatkan dia disegani dalam pergaulan. Dalam urusan cinta, dia adalah pasangan yang sangat susah untuk dipercayai.

11. Tarikh Lahir pada 15, 20 & 26
Jangan mengharapkan sifat romantis dari pasangan yang lahir pada tarikh ini. Dia tergolong dalam orang yang kurang serius, bersikap bodoh dalam menghadapi sesuatu. Namun begitu dia selalu bersikap penuh pengertian bila menghadapi sesuatu masalah. Dia sangat benci pada perkara-perkara yang berbau keributan terutama yang menimbulkan huru-hara. Dalam hal percintaan dia menuntut untuk lebih diberi perhatian tapi dia jarang mengambil berat pada pasangannya. Namun begitu sikapnya disenangi oleh kawan-kawan.

12. Tarikh Lahir pada 22 & 25
Wataknya paling susah untuk dimengertikan. Kadangkala dia disukai kerana kebaikannya dan kadangkala dia dibenci kerana perbuatannya. Namun buat teman-teman dia merupakan orang penuh pengertian. Dalam pelbagai situasi dia lebih suka merendahkan diri jarang sekali mahu menonjolkan kelebihannya pada orang lain. Pasangan jenis ini terkenal sebagai perayu dan sebab itulah dia diberi jolokan seniman asmara.
 
* Yg mane satu tk kamu 7 psgn kamu??? Saye??? Hehehe.. Cek sendirilah yer!

Wednesday, April 13, 2011

Happy 30th Anniversary!!!

Eh eh.. Bkn akulah!!!!
Aku muda belia lg tau.. Lom cecah 5 thn pon tau aku kawen. Ahaks!
Nk ucap lg kt Abah & Emak tercayang...
Selamat Ulangtahun Perkahwinan yg ke-30thn.
12 Apr 2011 genap 30 thn sudaa..
Cam x caya. Itulah hakikat!
Smg keluarga kite kekal bhg sampai akhir hayat...
Tnp abah 7 mak.. Tiadalah kami..
Nor Azura,
Norazlini,
Mohammad Khairul
&
Mohammad Muhibin.
Trm ksh buat kalian yg membawa kami ke dunia...
Nk tau kami watpe?
Ala.. Jas mkn2 keluarga jer..
Adik yg 2 org tuh xderla..
Sorg di terengganu & sorg dh tentu jauh di Mesir..
Aku siap tempah kek utk abah & mak..
Kek sedap!!!!!!! Manyak coklat!!!!!!
Mkn aku beli KFC.. Jd la dr xder pape kan. Hik3...
Jom layan gmbr..

Kek tempah dari Puan Ismani. 








 

Eh, mane gmbr ayu Nor Azura???
Tak yahla no.. Bkn majlis aku pon.. Hehehe..
Smg mak & abah kekal awet muda!!! Hahaha....
Syg kalian berdua!!!!

Tuesday, April 12, 2011

My FB

Berawal dari facebook baruku
Kau datang dengan cara tiba-tiba
Bekas kekasih yang lama hilang
Satu dari kekasih yang terbaik

Mungkin waktu yang ku persalahkan
Mungkin saja keadaan yang salah
Terpikir hati untuk mendua
Tapi nurani tak bisa mendua

Cuma itu yang ku berikan
Cuma itu yang ku bisa persembahkan
Karna aku ada yang punya
Tapi separuh hati ini untukmu

Ku bisa saja putuskan dia
Ku bisa menutup semua cintaku
Tapi apakah kau pun setuju
Menyakiti seorang manusia

Ku hanya bisa membagi kisah-kisah lama
Berawal dari facebook baruku
Kau datang dengan cara tiba-tiba hmmm

By : Gigi

Jom layan lagu nih.. Klik saje di bwh ini yer..


P/S: Ade yg "makan dlm" x dgr lagu nih???

Monday, April 11, 2011

My 29th Day..

Smlm 10 April 2011..
Genaplah usiaku menginjak ke angka 29...
Cam x caya jer.
Thn ni thn terakhir umur aku di arena 20-an..
Thn dpn? Tidaaakkkk!!!! Angka 3 berada di dpn umurku..
Tp bile kng blk perangai aku yg kdgkala msh keanak-anakan..
Cam x caya lah.. Hehehe...
Di cni aku nk ucapkan.. Berbanyak2 trm ksh..
Pd kwn2, sdra mara, ipar duai, adik2ku..
Terutamanya somiku terchinta..
Di atas ucapan hari lahir utkku..
Kalian doakan yg terbaik utkku!
Mane yg htr melaui sms, tq korg..
Yg wish kt wall FB tq jgk.. Sampai pnuh wall aku!!!!
But Im hepi!!!!
Korg mst nk tau aku celebrate ke x kan...
Sbnrnya sjk umur dh byk sket nih..
Aku kurg minat nk smbt2 nih..
Nk wat party mst pnt kan..
So aku hy ingin menjalani hidup dgn relek saje..
Tnp rase pnt memasak di dapur!!!! Hehehe.
So awl2 lg somi plan nk bwk aku mkn kt steamboat kt Sunway..
Bkk jer kedai tu kul 5 ptg somi trus kol utk book.
Tp hampa lak rase.. Dr ptg smpi mlm.. FULLY BOOKED!!!!!
Nk nanges pon ader..
So aku ckp kt somi g steamboat yg kt Shah Alam jerla..
Org kata ok.. So why not kite try.. Kan?
Nk tau kami g mane???
Haaaa... Kami g tmpt nih..


Haa, aku g Restoran Tupai-Tupai kt Sek 13 Shah Alam..
Mmg best la.. Coz buffet..
Mmg rambang mate tgk byk sgt mknn utk steamboat..
Lbh2 lg udang.. Sgt byk!!!!!!!
Kalau x krn mengenangkan yg udang tu high cholestrol.. Mmg aku sebat semau2nyer!!!
Korg nk try.. G la.. Buffet steamboat RM25 jer sorg.
Kanak2 bwh 4 th FOC...
Selebihnya jom kite layan pic.. Bebel jer xgna kan.. Hehehe.


Pic atas nih setelah sgl bagai mknn aku amik... Ader sup ayam (air kelapa) ngan sup tomyam.


Najla suh Abi amik eskem la pulak...


Mkn eskem bagai x mau. Demam lak Najla ni kang!


Najla mtk izin Umi nk masukkan fishcake dlm sup rebusan...


Abi melayan anak daranya..


Eskem lg Najla mtk. Abi dh cam penjual eskem lak. Hehehe. Buffet, suma amik sendirikan..


Sempat lg psg mainan utk Najla.. Mainan dlm jajan Tora...


Sopannya Abi mkn..

Sedap mkn En Emi??? Jom tgk gmbr besday woman..
Tadaaa.......


Amacam pic tuan punye belog a.k.a besday woman????
 Layanla pic dia sampai berbulu mate korg!!!


Eh dia lg!!! Eh... Suke akula kan.. Belog aku kan....


Sdp sgt tau.. Best!


Ala ala.. Tembamnya dia.. Hik3...
Newey.. Trm ksh kpd somiku tersayang.. Bwk mkn kt Tupai2..
Asalnya aku sedey gak xdpt mkn kt Sunway..
Tp bak kata somi...
"Okla mkn kt cni.. Tah2 lg ok dr kt Sunway...".
Mmg hepi la akukan..
Tu saje ksh aku di ari lahir... Ngeh3...


** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails