Monday, April 4, 2011

Balik Jasin

Ok x tajuk entri aku kali nih??? Ok kot ek..
Asek balik kg jer.. Dis time aku gna ayat balik jasin lak..
Plan nk blk awl bln Apr mmg somi dh gtau awl2.
So ari Sbt ptg pas abis keje br kami blk...
Tlk kul 6 lbh. Dkt2 kul 8 mlm kami sampai.
Kbtln Kak Long Nizah ader sana..
Somi lak siap leh kua layan bola kt kedai.
Almaklum.. Astro umh MIL mmg xder channel Sports. Hehehe.
Soknya ari Ahad pg aku lah yg wat bekfes.
Ala, jas fried rice jer! Amboii.. Speaking ko!!! Hahaha.
MIL skrg dh xbrp cht sgt. Lgpon br discaj ward..
Mmg xnk bg MIL wat keje dh. Cpt pnt.
Coz ader mslh paru2.. So dat nafas pendek..
Ader lak serawa durian aku wat dr umh.. Leh wat bekfes skali!
Tak lama kak ipar dtg bwk mknn py la byk!!!!
So pg tu kami bekfes sampai pnuh perut!
Pastu abg ipar dr Kajang pon sampai.. Adik ipar dr TTK pon sampai..
Yg bestnya ptg tu kami duk borak2 psl hal dolu2..
Kngn mase kecik2 adik beradik somi aku.
Terkeluarlah ttg cite arwah FIL aku. Ttg cane arwah FIL didik anak2nye dulu!
Hahaha. Mmg lawak sgt.
Plg lawak tentulah ttg abg ipar aku, Angah Ijam yg smmgnya mase kecik lain drp yg lain!!!!
Tu psl lah dia salu jd mgsa arwah ayah lpskan kemarahan.. Hehehe.
Nk tau x per lg yg kami citekan??? Mmg msg2 gelak bsr!!!
Jom2 amik tau sket jom..

* Mase adik beradik somi aku kecik2 dulu, arwah ayah mmg didik anak2 utk berbahasa Inggeris!! 
Hahaha. Amik korg adik beradik. 
Mmg cuakla salu kna soal ngan arwah ayah. 
Xdpt jwb mmg mendapatlah ngan ayah!!!! Yg salu jd mangsa Angah Ijam. Hahaha. 
Somi aku ckp, kalau dulu ngah tgk tv, ayah akn ty aper mksd2 percakapan2 @ benda2 yg ade kt tv tu, translate in English. 
Tak dpt jwb mmg kna ttup tv & msuk bilik tdo! Jgn hrp dpt tgk tv. 
Plg teruk kna pukul lah!! Hehehe.
Arwah ayah mmg mementingkan English & xheranlah sampai aku kawen pon, sampai sblm dia pass away, hy paper berbahasa Inggeris jer yg ader kt umh in law ku...

* Pastu angah Ijam duk cite btpa nakalnya dia dulu. Salu gaduh ngan Along Nizah.
Sbb Along Nizah rajin & cerdik sdgkan dia malas & nakal. Hahaha.
Suma ktwa dgr cite Angah Ijam...
Rupe2nya Angah Ijam dulu rapat ngan Kak Ita, bile Angah Ijam kawen br la x rapat sgt mcm dulu...
Wpon Angah Ijam tu malas & nakal, ayah tetap berbangga krn result peksa dia ttp dpt A @ dgn kata lain Pgkt 1.. Tu yg arwah ayah xmrg2 lg tuh. Hehehe.
Sbb Angah ckp dlm adik beradik suma cerdik2..
Kecuali dia tu yg salu kna mrh tu. Hahaha.
Tp syg, dpt tawaran smbg belajar kt maktab tentera, tp arwah ayah xbg...
Bak kata Angah Ijam, "Tak dpt kawen ngan tentera, dpt anak sarjan pon jd la.. Hehehe".
Ktwa wife dia dgr...

* Menurut MIL aku, dlm adik beradik somi, Emi la yg plg baik & x mnyusahkan.
Sape Emi??? Oh... Ofcozla my dearest huby!!!!!!
Laa... Baik ker somi aku mase kecik2 dulu..
Ader gak budak laki yg mase kecik x nakal eh??? Ish3..
Mak kata nakal2 bese tu normal la.. Tp Emi mmg x mnyusahkan..
Cani mtk2 la anak2 kami nt sebaik Abinyer semasa kecik..
Tp kalau cam Uminyer caner??? Hahaha...

* Plg kelakar part Angah Ijam berkelahi ngan ayah..
Gare2 Angah curik2 main kete ayah & lupe nk off lampu..
Mendapatlah hadiah dr ayah. Hahaha.
Kna cangkul tuh.. Sebbek sempat elakkan..????
Siap leh main2kan arwah ayah.. Duk main tolak tarik cangkul, leh Angah lpskan.. Jatuh tergolek org tua tu Angah wat.. Hahaha..

* Cite yg plg xsuke aku mendengarnyer adlh........
Bile somi2 sume merungut ttg isteri msg2.. Lbh kpd sikap pompuan swktu soping.
Korg dpt byg x ttg aper???
Bile Angah Ijam duk cite isterinye yg kalau memilih baju belek sana belek cni tp xjd beli..
Pulak tu diiyerkan lak ngan somiku, En Emi..
Leh somiku mngutuk aku isterinya.. Huh!!!
Emi ckp samalah ngan aku. Nk beli tu nk beli ni tp belinya x jgk. Hahaha.
Wahai En Emi, bkn aper, nk pilih knala teliti ok!
Somi adik ipar aku Jaja pon same.
Dikatanya Jaja tu ckp nk beli bajula pela, udahnya sominye ckp baju Jaja xder dia sendiri yg beli baju!!!
Dh tu Jaja duk tgk2 kang xjd beli..
Message di cni. Kpd En somi suma.. Pompuan teliti ok, nk crk yg terbaik. Knalah phm!!!!


Mmg best la borak2 ngan ipar duaiku smlm..
Mak yg xcht tu pon layan gelak..
Lom lg bab2 mengenakan adik ipar aku Ella.. Yg rajin ngusik tentulah biras aku, Zerol..
Abis borak2 & ktwa2.. Ptg tu Angah Ijam blk & aku lak blk Klang pas maghrib...




No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails