Monday, November 2, 2009

Mas Kahwin

Nk citer ni. Tb2 aku br tingat yg mas kawen ms aku kawen dlu msh ader lg. Xusik pn lg.
Dh 3 thn lbh aku kawen rupernyer. Mak aku bising2. Coz aku simpan mas kawen tu dlm almari dia. Smpai berhabuk. Sawang pon dkt nk naik. Mak ckp menyemak ajer!
Mak siap ckp "xnk bg mak gna, nnt mak beli emas...".
Ehehehe (mrh la tue. ker perli tp aku jer yg xphm2??)
Ala... Bkn aku xnk. Syg lak nk bkk gubahannya. Kngn tuh.
Wpon hy RM80, tp ianya ader sentimental value tau!
Mak ni pon xphm2..
Aku dinikahkn abah sendiri pd 12 hb Ogos 2006 slps slt Zuhur. Pas nkh aku ty abh, gigil x tgn Emi. Abh ckp sjuuukkk... Cam air batu! Hehehe. Yela. Pak mtua nikahkn. Mau x kecut. Bl aku ckp kt somi, dia ckp mn ader! (mm... control lah tue...). Xkn abh nk tipu akukn....
Tq bt somi. Slma 3 thn nie, byk suka duka we all share bsma. Gaduh2 pkra biase! (gaduh2 manje katakan...). Tp gaduh2 pon cyg!!!!!!!!!! Nk msm muker pon xleh. Aku majuk pon somi wat cam aku xmajuk. Tegur aku cam biase. So xjd nk majuk! (knn2 nk mtk pujuk. hehehe).
Demi ksh syg aku pd somi, smpaikn mas kawen yg somi bg pon syg nk gna. Gubahan yg simple tp mnarik!!!! Duit hntrn? Dh gna hbs dh!!! Hahaha. Rantai batal air smbhyg stil ader lg. Bli samer2 ngn somi. Xmhl pon (nk g Tomei ker kang xt'byr laks).. RM1.7k ajer, tp aku sgt m'hargainyer! Sumer hadiah dr somi adlh yg t'baik!
Smg rmhtgga kami kkl bt slma2nyer. Tp aku xluper & aku pcy..
"Rezeki, Ajal, Maut, Jodoh, Pertemuan & Perpisahan semuanya di tgn Tuhan....".

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails