Thursday, November 26, 2009

Kek Pelangi Cintaku

Olhkrn sok raye aji aku pon merajinkan diri wat kek. Aku nmkn kek yg aku wat ni 'Kek Pelangi Cintaku', amcm ok x? Sukati aku la kan nk ltk nm per pon, kek ni aku yg wat. Huhuhu! Resipi ni aku amek kt internet plus resipi sendiri Then aku mtk tlg adik aku snap gmbr aku! Hahaha.. Pastu mtk tlg dia tlg2 kacau sket, aku kepenatan pas msk2 utk raye sok. Bahan2 nk wat kek ni spt berikut:

1) 2 cwn buttercup/marjerin
2) 1 1/2 cwn gula icing
3) 5 biji telur
4) 1 teh camca esen vanilla
5) 2 cwn tepung naik sendiri
6) pewarna merah & hijau

Cara2 membuat spt d bwh:

 
Pukul buttercup/marjerin & gula icing sampai kembang

Pastu masukkan secamca teh esen vanilla

Masukkan telur sebiji demi sebiji & kacau sebati

Pastu masukkan tepung sikit demi sikit, kacau rata

Bila adunan dh sama rata bahagikn kpd 3 bhgn, warna merah, hijau & warna asal

Lapiskn 1 demi 1 warna mengikut cara yg kite suka then bakar dlm oven dlm 30-45min bersuhu 180 darjah celcius

Dh siap kek aku nie... Cantikkn???? Hehehe.
 
Siap dihidang.. Silakan jamah... ;)

Selamat mencuba kay! Dh pnt nk msuk tdo... Gd Nite all....

1 comment:

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails