Thursday, January 3, 2013

Sekolah Bermula

Sblm tu nk ucp Selamat Tahun Baru 2013 kpd semua.
Smg thn ini hdp kita lbh diberkati & diredhai oleh Allah. Insyaallah.
Rasenye dh lame giler aku xupdate blogkn..
Cam dh nmpk bersawanglah sgt! 
Agk sawang pon xhingin nk duk kt blog aku ni. Hehehe.
Kali ni aku jas nk stori psl anak dara aku nan sorg tula.
Nur Azyan Najla @ Najla ksygn Abi & Ummi!
Cam xcaya je dh nk msok 6 thn anak kami..
Thn dpn dh nk sek ren.. Biar betik??!!!!!
Ish3.. Nmpk sgt umur aku nk semakin meningkat tnp disedari.
Sesi persekolahan Najla.. Xde apepon yg istimewa.
Sbb Najla tu dh ckup istimewa wat Abi & Umminye... Hehehehe.
Najla bersekolah di sekolah yg sama jgk.
Tadika Tunas Bijak Bestari, Rantau Panjang, Klang.
Ade gak yg ty, knp xhtr sekolah pra je..
Erm.. Apsal? Nmpk cam aku xmampu byr yea? Hehehe. Ni nk kna mohon sumbangan nih!
Klu pra tu sng msok kt Rantau Panjang tu, xde mslh aku nk htr ke sana.
Sbb Rantau Panjang tu sgt bsr.. Penduduknye sgtlah ramai! Ramai yg mohon..
So meminjam kata2 sorg kwn yg bernama Cikgu Ema..
"Bagilah kpd mereka2 yg lbh memerlukn..."
Sbb yg aku tau nk mohon kna ikot gajikn..
So wpon gaji aku xbsr mane.. Tp kami mmg xlayak pon klu mohon.
Sbb itulah knp kami xmemohon Najla ke prasekolah tu..
Jdnye smpi thn ini jgklah Najla bertadika di tmpt lama.
Tggl thn ni je kan.. Abi pon kata xpe..
Open Day blgsg pd hari Ahad 30/12/12..
Ramailah parent yg dtg utk dgr taklimat & byr yuran..
Jmp lah jgk kwn sek men lama, Baitty.. Jgk mdftr utk anak 5 thn.
Jgk anak buah aku si Danial tu..
So aku dtg skdr nk byr yuran sbb simpan lama2 duit yg Abi bg tu.. Silap2 aku perabihkn! Hehehe..
 Bg yg nk tau jumlah yurannya aku gtau agk2 yg aku tau jela eh..
Utk 4 thn aku kurg pasti, mgkn sama ngn 6 thn kot. Hehehe..

5 tahun

Yuran thnn+yuran blnn Nov & Jan-RM970
Uniform*-RM30 (boy)/RM40 (girl)/spsg
Beg tadika-RM15 (Wajib)
Yuran bulanan-RM100
Kelas Mengaji Al-Baghdadi*-RM30 (pendaftaran)+RM50 (bulanan)

 *Uniform tpulg nk bli brp byk, kls mengaji tpulg pd parent nk amik ke x.

6 tahun

Yuran thnn+yuran blnn Nov & Jan-RM1190
Yuran bulanan-RM130
Lain2 spt di atas
So Najla kami dftrkan kelas mengaji skali.
Aku agk berminat ngn cara Al-Baghdadi ni..
Mudah2an Najla mudah menerima cara baru ni..
Dgr2nye thn ni teacher nk bwk anak2 rombongan ke Kidzania.. Ya ke???
Cam best aje..
Olhkrn yuran thnn dh caj sume.. So Najla hy dtg tadika bwk bdn saje.
Tiada lg byr duit itu, duit buku, duit inilah, duit amik gmbrlah, rombonganlah dll.
Sgl2 mcm byrn tlh dijelaskn skali dlm yuran thnn.
1st dat sekolah?
Najla dtg spt biase je..
So hrpnye anak Abi & Ummi akn bljr sgguh2..
Smg bjy di dunia & di akhirat..
Amin..

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails