Sunday, June 19, 2011

Andainya Nabi SAW bersama kita..

Aku nk share something yg meneyentuh ati aku..
Baru jap ni adik aku perkenalkan aku  ramcangan tv..
Channel yg ade di tv Al-Hijrah..
Yg bertajuk "Lau kanal bainanal habib...".
Bile aku tgk.. Mmg betol kata adik aku..
Rancangan ni mmg best dan plg penting...
SGT MENYENTUH HATI!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lagunya pon dh wat aku sedih..
Nk dgr?? Jom...


Nk tau ape ade ngan rancangan tuh??
Dia mcm rancangan Wakenabeb, Bang Boom Bang mcm tu lah..
Yg bestnya dia akn uji sejauh mana sikap umat Nabi Muhammad..
Adakah kita akn mengikut sunnah dan akhlak Nabi atau sebaliknya.
Dan last skali, dia akan ty..
"Kalau kamu diberi peluang bertemu Nabi Muhammad, apa yg kamu akan ckp pd Nabi Muhammad?"...
Sampaikan org yg ditanya tu pon turut menangis..
Dan time tu jgkla mmg aku mengalirkan airmata..
Sbb br rase... Btpa rendahnya kite di sisi Nabi..
Antara sedutan rancangan tersebut..

Ape yg dh kite lakukan utk Nabi kite...
Betapa kite selalu lupa pd Nabi Muhammad..
Sdgkan Nabi sgt sygkn kpd umatnya..
Tp ape yg kite lakukan utk dia...
Ya Allah.. Rupenya msh byk lg kekurangan pd diriku..
Adkh Nabi akan memberi syafaatnya kpd kite umatnya yg serba kekurangan ini..
Ya Allah.. Ampunilah dosa2ku...

2 comments:

  1. btol3....mmg syok ...
    kdg2 kita ni mengaku cintakan nabi...tp bile tanya lebih2 sikit psl nabi je...dh m'gelabah....

    ReplyDelete
  2. betollah za..sedihkn..ape yg kite wat utk baginda...erm..

    ReplyDelete

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails