Tuesday, August 24, 2010

Bersahur & Berbuka

Salam.
Kot pelik tajuk aku eh?
Jas nk share pglmn bersahur & berbuka aku pd thn ni.
4 thn dh aku kawen, rasa baru thn ni somi kecintaan (asek ksygn jer...tkr lak) aku nk bgn sahur.
Thn sblm2 ni asal aku kejut dia xmau pon bgn.
Katanya xbese sahur.
Yerla, dh bese idup bujang sblm ni.
Tp bknlah xpnh bgn lgsg, cuma kurang la.
Ader gak sesekali bgn sahur, tu pon jas minum air suam jer.
Tp thn ni, arini dh 14 Ramadhan, lom pnh lg somi aku tu xbgn sahur.
Tepat jam 4.50 pg aku akn bgn & siapkan aper yg ptt.
Nnt kang somi tu aku kejut dia cpt jer bgn.
Siap mkn kang kdh kami layan cite kt TV.
Tp bese aku duk membongkang kt bilik.
Somi lah yg layan TV kt luar sensorg. Hehehe.
Dkt2 kul 6 pg kang somi aku dh masuk mandi.
Eh, mandi bese tau, bkn mandi yg luar bese (sensored lah pulak hahaha!).
Jgn fkr yg tidak2 ok. Hehehe.
Kang dia siap2 terus g jemaah Subuh kt surau.
Aku sambung tdo, 6.30 br bgn blk. Hehehe.
Somi dh siap pakai baju ngn krj aku baru hegeh2 nk bgn.
Itulah rutin sahur aku tiap ari.
Time berbuka bese blk krj 5.30 ptg aku dh bersilat berperang di dapur.
Wpon leh beli kt luar, tp aku ttp nk msk utk aku, somi & anak mkn.
Mskn sendiri lbh lazat knp nk beli kt luar? (hahaha...pdhl xder saper pon puji).
Cuma kdg air & kuih muih jer beli di bazar.
Aderla gak kami bkk pose kt luar.
Tu pon sbb somi yg ajak.
Best gak sesekali mkn luar, xlah pnt nk msk.
Pas berbuka solat maghrib kang somi siap2 nk g terawih.
Tggl la aku & anak kt umah.
Sejak ader anak aku xdpt dh g solat terawih kt surau.
Frust gak.
Mlm kang dlm 10.30 somi blk dh dr terawih.
Layan TV @ ronda2 bwk anak kua.
Area kul 12 tgh mlm-1 pg masuk tdo & menjelajahi 1 dunia..
ZZzzzZZZZ.....
Pg sok bgn lg sahur & begitulah rutin setiap ari.
Hehehe. Tu ajerla citenya.
Sekian.

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails