Friday, August 13, 2010

Marhaban Ya Ramadhan

Salam.
Aperla aku nih. Arini dh masuk 3 Ramadhan baru nk cite psl perihal bln pose.
Tp ok what, msh bln posekan...
Tak salahkan... Hahaha.
Bln2 pose ni aku cam besela..
Cekal ati! Hahaha. Yerla, ko pnt pon leh wat aper.
Plg2 pon korg duk nengok jam bilalah nk buke.
Lmbtnyalah masa nih! Tu ajerla pon korg leh watkan..
Kbtln thn ni pns yg amat.
Mmg thn ni pose kna sbrla.
Yg bestnya aku tgk kt bazaar Ramadhan, suma yg jual2 air, xsampai kul 7 dh setel!
Kosong suma bks air.
Rzki org yg niaga air la. Musim pnsla katakn.
Mmgla byk beli air smpi xhengat dunia.
Sorg jer bli 5, 6 jns air. Mana xcpt abis air kt bazaar.
Tu lom lg yg pose acah2 jer. Muka xhengat, pnt kemain!
Pdhl smpi umah, azan pon lom, air dh abis dulu!!!!
Hampeh, dh tua2 pon xtau malu xreti nk pose.
Budak2 pon leh pose yg tua2 lak xsdr diri.. Astahgfirullahalazim...

 
Time2 pose xdinafi kdg rasa gak lapar.
Berkeroncong perut.
Dah tu awl2 lg dh fkr menu nk bkk pose ptg nnt. Hahaha.
Bg yg pmpn cam aku ni, dh sbuk fkr nk msk per.
Pening gak duk memikirkn hal2 dapur ni ek.
Dulu ms mak yg msk, komplen xsdpla pela.
Dah kawen, duk sndri...
Hamik ko!!!! Baru tau ssh sngnya nk fkr nk msk per!


Kpd kwn2 & sahabat handai..
Tak terlewat lg kan utk aku mohon ampun & maaf..
Hehehe.
Smg kite dpt berkat di bln pose yg mulia ni. Amin.

Pg td aku baca paper Metro.
Ader lak terselit iklan McD utk sahur & berbuka.
Aduh...
Dahla McD tu peberet aku.
Tgk lak beraneka jns burger, aduh...
Pulak tu menyelerakan gmbr GCB tuh.
Leleh gak lah air liur yg xbasi nih..
Kepala pon dah duk berfikir sdpnyalah kalau dpt mkn kt McD!
Huh.. Dugaan bln pose tol! Nafsu mkn menguasai diri!!! Ngeh3..
Takleh jd ni.
Igt dlm sbln ni nk kena tuju gak McD...
Tu lah..
Blm buka mcm2 beli.
Dah buka kang, minum pon bergelas2...
Mkn pon ala kadar.
Beselah tu ek. Adat. Kih3.


Buat suma umat Islam di dunia..
Diucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak.
Mudah2an amalan kite diterima di bln yg penuh barakah ini.
Bykkan amal ibadat kite.
Berdoa agr ditemukn dgn Malam Lailatul Qadar. Insyallah.
Amin..

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails