Friday, March 11, 2011

Cintamu Mekar Di Hati...

Per punya jiwangla tajuk entri kali ni. Hehehe
Sbnrnya aku bkn nk berjiwang pon cuma nk share 1 cite nih.
Korg suma tau kan tajuk kt atas tuh adlh slh 1 lagu drp kump. May.
Al-kisahnya...
Bile aku terdengar jer lagu ni serta merta aku akn igt 1 kisah silamku sblm nih.
Mak aih, kisah silam tuh, agk2 aper eh????
kisah cinta ker? Erm, ntahler.. Hehehe.
Kebetulan aku baru jer dgr lagu nih, tu yg terus aku nk menggatal mencorat coret di belogku ini..
Kisahnya begini... (Suspen x??? Hehehe. Ala2 poyo laks!).
Mase aku muda2 dulu, umur lbh kurg 21 thn kot.
Mase tu aku still lg student kt YPM Kuantan.
Mase tuh aku blk Klang..
1 mlm tuh, ader some1 kol aku mase tuh lbh kurg kul 1 pg.
Nak dijadikan cite, pas bergayut kt fon lbh kurg stgh jam..
Aku dgr org di sblh talian sana psg lagu spt tajuk kt atas tuh.
Aku dgr pastu aku ty lagu May kan?
Org belah sna ckp, yer.. Terus dia ckp lagu tu dia tujukan utk aku.
Mase tu cam suke giler arr.. Tp kan........
Mase tgh dgr lagu tu separuh jln, ngah feeling konon..
Tb2 aku terdengar suara...
"Assalamualaikum...". Ader org bg salam rupenyer..
Aku yg tgh gayut dgn tb2 jwb, "Waalaikumsalam..".
Org yg tepon aku terus ckp kt aku, "Dh kul brp ni, biar betol, xkn tgh2 mlm ader org bg salam..?".
Aku terus tgk jam, aah dh kul 1.30 pg.. 
Tp aku msh konfiden knp lak xlogikkan? Siap aku ckp kt org tu jap eh ader org dtg..
Suara org bg salam kedengaran lg.
Aku jwb lg buat kali kedua..
Tp org yg tepon aku tu dh musykil igt aku salah dgr. 
Eh mane pulak, mmg aku dgr.. Kuat suara tuh.
Bile kali ke3 salam diberi, terus aku masuk dlm selimut, terus menggigil2 bdn aku.
Betol jgk org yg tepon aku tu ckp. Betol ker org yg bg salam?
Aku pon pelik, punya kuat org bg salam, xkn mak abah aku yg sebelah pintu tu xdgr lgsg?????
Terus, time tu jgk aku mtk panggilan tepon diputuskan..
Tu pon dgn keadaan aku yg gelabah giler!!!!
Spnjg mlm aku menggigil ketakotan sampai nk tdo pon xleh!!
Sok pg aku ty mak abah aku, mlm td knp org bg salam kt luar xjwb?
Mak abah aku pelik, dorg ckp xdgr pon...
Aku citela, ader suara org bg salam tgh mlm smlmnya.
3x org tu bg salam aku ckp..
Udahnya abah aku ckp kt aku cani..
"Mak ngan abah pon dh bese dgr suara org bg salam... Mmg 3x salam tu".
Hah???!!!!!!!!??
Aku ty lg, sape bg salam?
Abah aku ckp xtau, tp suara tu mmg salu ader tp xpyhla jwb..
Kul 12 tgh mlm mmg kdg mak abah aku pon ader dgr gak.
Tp bile kua tgk xder sape2pon..
Mase dgr cite tuh, terus makin nk dmm aku..
Tu lah kisahnya.. 
Knp lagu spt tajuk di atas tu akan mengingatkan aku ttg sesuatu...
Bile dgr jer lagu tuh, seriau aku jdnyer...
Aku ty gak kt abah, skrg ader lg x suara org bg salam, abah kata dh xder...
Sungguah aku ssh nk lupekan... Hehehe. 
Mmg dasar penakot aku nih!!!



2 comments:

  1. haa .. ai pon penah kena camtu, time tu dah pagi dalam 3 lebih .. tengah tido la kan, org bagi salam tetiba terkejut terus bangun tengok pintu, tapi malas nak bangun .. pastu senyap je .. hubby ai ckp jgn jawab, selagi tak kenalkan diri bg salam pagi2 buta diamkan aje .. 'ada la tuh'

    ReplyDelete
  2. tu la psl..rupe2nya mmg tiap kali bg salam dia akn bg salam 3x...akk jer xtau..pas abah cite baru tau..ngeris bile kngkan blk..hehehe...

    ReplyDelete

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails