Saturday, May 14, 2011

3 tahun 10 bulan

Yo! Kali ni xder cite psl mkn dh. Hehehe.
Kali ni nk cite psl anak dara aku laks lah.
Kire ni cam diari akulah.
Mencatat kisah idup anak dara aku sendiri...
Maksud aku kisah tumbesarannya.. Perkembangannya...
Nak cite psl Puzzles....
Puzzle tu Abi Najla belikan Ahad pas. Pic Mickey Mouse..
Aku malas nk melayan wat menda2 tu sume. Bkn ape. Ngan cuaca pns akhr2 nih.
Mmg aku malas. Cpt sgt berpelohnya aku. Nmpk sgt gemokkan?!!!!!???
Jdnya knala Abi dia yg melayan dan Ummi dia tolong sket2.
Ummi pon xreti sgt nk wat sbnrnyer..
Lame2 siapla jgk. Tp pastu.. Najla stil nk suh Ummi ngan Abi watkan lg...
Abi yg rajin layankan jgk wpon bijik mate ke TV saje...
Aderla 2, 3x camtu Abi layankan utk siapkn puzzle tuh.
Pastu agknya Najla tau Abi ngan Ummi dia xnk layan dia dh.. 
Dia la bljr wat sendiri... sebbek dia xmajuk.
Dua ari pas.. Mase aku tgk TV sementara tggu Maghrib..
Najla ajak Ummi wat puzzle tp Ummi ckp nnt la nk tgk TV.
Dia xsbr agknya dia bukak sume puzzle yg sedia siap smlm py.. (Abi yg watkan).
Aku tegur dia dh sepah2 sape nk wat.. Ummi xreti.
Najla ckp, "Ya lah nk wat...".
Aku ckp oklah tp jgn sepah2 Ummi pnt nk kms umah jer.. 
Duk sdp aku tgk TV aku pndg Najla.. Ape jdnyer..
Tgk2.. Eh, Najla dh siapkan bhgn bwh puzzle tuh. Biar betol???
Aku pon amik enpon burok aku tuh, amikla gmbr..
Pastu aku tgk TV lg.. 
Sampailah sudah, mmg Najla leh siapkan sampai abis!!!!!
Mase tu aku mmg bangga sgt ngan Najla..
Aku sedar mase tu Najla mmg semakin membesar...
Aku terus ckp kt Najla, "Pandainya anak Ummi.. Dh pandai buat puzzle yer..".
Mase yu dh rase nk nanges rasenyer..
Dgn umur yg lom masok 4 thn.. Najla dh leh lakukan mainan puzzle tuh!
Alhamdulillah. Aku bangga dgn perkembangan otaknyer!
Jom tgk gmbr aku amik jom...
Yg ni mase aku leka tgk TV. Dh siap sket takat nih. Lbh kurg 45%...

Ummi kacau jap eyh nk amik gmbr.. Hehehe.

60%....

95% progressing..

99.5%....

Done! Good job Sayang....
Tak kirelah korg nk kata aku aper..
Persan ker aper ker.. Mcm aku ade anak sorg ker..
Ade aku kesah???????
Hehehe.. Jgn mkn dlm ok...
Aku cite kt somi dia pon cam happy.
And Najla dh pon wat demo dpn Abi dia...
Abi Najla ckp nk belikan lg puzzle lain utk Najla belajar & berfikir...
Smg Najla membesar dgn sempurna.
Jd sorg anak yg baik.. Amin...

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails