Monday, July 15, 2013

Besday Gal Najla

13 Julai 2013, genaplah puteri kami Nur Azyan Najla berusia 6 thn.
Rasa cam baru smlm je aku rasa melahirkn dia..
Cpt je masa berlalu..
Apepon Abi & Ummi doakn Najla mjdi seorg anak yg bguna di dunia juga bahagia di akhirat.
Kali ni aku nk share cite sambutan besday Najla tu.
Sblm 13hb, iaitu pd 5hb Julai, pihak tadika di mana Najla sekolah, telah menyambut ulangthn kelahiran Najla di sekolah.
Kek disponsor oleh pihak tadika.
Kebetulan my nephew Danial jgk lahir di bln yg sama, jd anak2 yg lahir di bln Julai, sambutan diadakn bersama2.
Pihak ibubapa hanya membawa goodie bag berisi brg2 yg tidak memudaratkn.
No junk food! Hehehe.
Ape aku bg? Hehehe...
Aku dan adik aku, Lini sepakat utk share membeli brg2 utk goodie bag utk 40 org)..
Kami bekalkn kwn2 Najla air kotak, roll cake, jelly fruit, chocolate, puding buah & snek coklat.
Layan gmbr jap yea....






Ok, itu cite sambutan di tadika...
Pasni nk cite lak sambutan yg dibuat di rumah..
Pd 12hb adik aku Lini ada beli KFC dan KFC dimakan swktu berbuka pose.
12hb Julai adlh hari lahir my nephew tula, Danial.
Tp aku xjoin buke pose bsma krn aku kureng bminat utk mkn KFC buat masa skrg.
So keesokan harinye 13hb Julai pula hari lahir Najla..
Abi plan utk bkk pose di umh mak aku..
Ptg tu seawal 1.30ptg aku dh siapkn msk2 di umh mak.
Krn... Ptgnye kol 5.30ptg aku dan Abi bergegas ke Bkt Tinggi Klang utk membeli kek.
Jauhkan? Ade sbbnye...
Sehari awl adik aku Lini mencari kek di Aeon Bkt Raja Klang... Lorr.. Tau2 kedai kek tu tutup utk renovation.
Abi kata xksh utk bwk aku ke Bkt Tinggi, so aku pon on kan aje..
Pnt menaip.. Jom tgk gmbr lg. Hehehe...


Dgn pembelian kek, free 2 scoop aiskrim BB!!!!

Sdp melayan aiskrim dlm kete.. Nsb dua2 org ni xpose... Hehehe..


En. Abi tkg bwk kek... Kotak kek dia sgt cantikkkk... I loikeeee!!!!!!!

Kat atas tu gmbr2 semasa pembelian kek. Hehehe. Abaikan budak2 yg xpose tu ok!!!!
Jom tgk gmbr sambutan lak. Olhkrn besday mereka di bln Ramadan, so mmg xlehla nk wat beria sgt.
Kami wat swktu berbuke pose jgk..

Hiasan aiskrim kt ats kek dh agk cair...

Blkg tu msg2 baru shj berbuke.. Yg ni potong kek dlu sblm kek smakin mencair..



Suke mereka dpt hadiah msg2...

Haa.. Alkisahnye, Baskin Robbins yg terdekat hy di Bkt Tinggi Klang.
Pon xbrp nk dkt pon sbnrnyeee... Hehehehe..
Kami dh terbiase asal besday je mkn kek Secret Recipe.
Sampaikn Abi ckp dh xde rasa nk mkn kek tu lg..
Dan selalunye trsa agk membazir..
Dek krn bsrnye kek Secret Recipe.. Jrg kami dpt hbskn on time..
Kalau ade pon simpan dlm peti sejuk, dh berhari2 rasa xsdp dh...
Kali ni kami nk try kek Baskin Robbins lak..
Kami xsmpt order (memerlukn 3 hari)... So aku beli walk in saje..
So xdptlah pilih flavor aiskrim & kek yg kami nk..
Kek yg ade spt gmbr yg korg tgk tu.. Ade gak yg lain tp yg tu agk meriah sket..
Aku beli yg utk 12-16 servings...
Flavor kek coklat & flavor utk aiskrim xsilap aku choc fudge... (Lupe lak tibe2)...
Hrg dia RM110+gov tax RM6.60=RM116.60.
Aku rase okla kek tu.. Sdp.. (Lbh sdp kalau aku sndri pilih flavor yg aku suke!!!!!).
Dinasihatkn utk mkn kek tu ASAP... Sbb makin lama aiskrimnye makin mencair.. Hehehe.
Dh bln2 pose.. Sapelah yg lalu nk hbskn kek... Huhu...
Mmg kami simpan gak dlm peti sejuk. Hahahaha...
Hadiah tu pulak, aku xtau menahu psl hadiah...
Krn Abi awl2 lg dh belikn utk puterinya & jgk anak buahnye...
Aku xtfkr pon nk suh Abi crkkn hadiah.. (Sori Najla Ummi lupe...).
Najla suke sgt ngn hadiah drp Abi dia...
Alhamdulillah sumenye ok serba sederhana...
Smg Najla & Danial membesar dgn sihat & sempurna...
Smg Allah merahmati hdp kedua2 anak itu..

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails