Friday, February 12, 2010

Rawatan Darul Syifa

Walaupon dh 2 hari berlalu, tp aku ttp nk bercerita.
Rabu pas, dlm kul 8.15 mlm aku diajak utk temankan sorg makcik aku nih.
Dia ckp dh lm sgt bdn dia skt byk angin. Pedih jer perut.
Aku pnh syor berubat cara Islam ngn sorg ustaz nih.
Lm dia fkr tu yg Rabu pas makcik & 2 org anak daranya dtg ke umah menjemput aku.
Suami aku xikut, g men badminton.
Suami htr aku smpai luar umah jer, jdla...
Mak aku pon ikut sm.
Smpai kt sn area 8.25 mlm.
Xjauh pon umah ustaz dari umah aku.
Sampai sn ustaz ty saper nk berubat.
Pastu dia der cite sket2 klu ader yg nk berubat utk ganggaun, xelok ader budak kecik, klu org bsr pon kdg ader yg kna tempias.
Tp aku xkshla, tujuan makcik aku dtg nk berubat hilangkan angin dlm bdn jer.
Smpaila ms ustaz mulakan mengubat, ustaz baca ayat2 Quran.
Sblm tuh ustaz mtk yg ader kt sn aminkan bacaan.
Sdh aku ngn yg lain aminkan, tb2 makcik aku menjerit sekuat ati smbl ngs meraung2 mcm dlm ksedihan sgt! Ms tuh ustaz sebut nama makcik.
Aku terkejut. Aku tgk muka ustaz dh lain mcm. Myb dia tau per yg dia rs.
Aku risau sbb anak aku ader. Kalau aku tau makcik ader mslh mcm tuh, aku xbwk anak aku.
Takut aku tgk. Mngs mkin kuat.
Ustaz lak dr duduk atas kerusi trun duk bwh.
Smbl baca ayat2 ustaz ader berinteraksi dgn "benda' yg ader dlm bdn makcik.
Ustaz tengking2 "benda' tuh, mrh....
Ustaz ty "Ko Islam ker kafir? Saper nama ko? Ko nk masuk syurga ker neraka?...".
Byk lg la yg ustaz ty. Aku tgk jer.. (dlm ati Tuhan jer yg tau).
Aku ms tuh dh seram jer. Knp ngn makcik aku???
Anak lak xleh duk diam, risau lak terkena nnt mcm yg ustaz ckp.
Xlm tuh ustaz tepuk blkg bdm makcik, terus dia termuntah2. Byk sgt muntah.
Smbil tepuk ustaz ckp "Keluar! Keluar!...".
Aku yg dgr pon ngeri......
Sejam berubat, "benda' tuh kua jgk.
Alhamdulillah.
Patu makcik terus pnt. Dia mtk air. Haus sgt katanya. Lapar.
Tu lah yg nk aku citer. Pglmn pertama beb...
Slma ni tgk kt tv jer tgk org berubat.
Ni dpn mata sendiri. Gigil lutut!
Yg kelakarnya, aku jd takot. Nk tdo pon seram teringat-ingat.
Soknya ustaz suh anak-anaknya dtg umah makcik utk rawat rumah pulak.
Anak-anak ustaz pon leh wat rawatan Darul Syifa nih.
Hari ni, makcik dh cht. Dia ckp bdn pon dh xskt lg. Klau x brt jer rs.
Alhamdulillah....
Sesaper yg ader mslh, ingin wat rawatan leh berhubung dgn:
Ust. Azizan-019 2036367
Ust. Shahruzzad (anak)-019 2561037
Boleh merawat pelbagai masalah dengan izin Allah Taala. Bkn setakat gangguan saje, anak dmm, jodoh lmbt, skt2 kronik dll. Sumer boleh diusahakan dgn doa & izinNya. InsyaAllah.

2 comments:

  1. seram juga dengar..ustaz ni kt mane akak?
    Thanks akak for the contact details..

    ReplyDelete
  2. sori late reply...ustaz ni ader kt bt 6 sementa..

    ReplyDelete

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails