Wednesday, February 24, 2010

Resipi Telur Scrambler

Hahaha.
Nak citer la ni.
Resipi ni baru jer aku bljr.
Dari kazen aku Uji.
Somi dia py idea (myb orglen dh buat dlu kot).
Resipi ni sgt simple.
Amat sgtlah sesuai utk org2 yg mempunyai penyakit "M".
Taukan penyakit aper? Hehehe.
Or utk org2 yg dh lapar sgt tp lauk lak ilek @ xader lgsg lauk!.
Memerlukan ms dlm 10 min shj.
Mudahkan????
So leh try dis recipe.
Mmg best!!!!
Bhn2:
1) 2 biji telur
2) Bawang merah ikut suka nk byk mn
3) Bawang putih 1 biji saje
4) Cili api/padi pon ikut suka gak (ikut ketahanan pds msg2)
Caranya:
1) Tumbukkan kesemua bhn2 di atas (lumat mn pon suka korg lah!)
2) Pnskan minyak, tumiskan bhn2 yg dah ditumbuk tuh.
3) Dah garing, pecahkan telur, hancur2kan. Jgn biar kering sgt, telur bsh2 sket br sedap!Masukkan garam, gula & serbuk perasa sket.
4) Dah siap hidangkan. Mkn ngn kicap kipas udang pon lg sodap.......
Selamat mencuba yer akak2, adik2, abg2, bapak2 & ibu2....

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails