Wednesday, March 17, 2010

"Berpisah" Tanpa Rela

Saat luahan ini ditulis
Aku masih di dlm kesedihan
Aku kuatkan hati utk melawan lembut hatiku
Najla
Maafkan Ummi Sayang
Bkn Ummi sengaja
Ummi terpaksa
Masuk hari ni
Sudah 3 hari aku pisahkan Najla dari susu bdnku sendiri
Pilu rasa hati
Sblm ni Najla sentiasa aku susukan
Krn itu jugalah Najla susah utk berenggang dgnku
Bkn mudah rupanya
Selama 2 thn 8 bln aku menyusukannya
Saat memisahkan susu darinya bknlah mudah
Emosiku juga tersentuh
Saat melihat tangisan Najla
Airmataku juga turut mengalir
Kasihan Najla
Terpaksa menerima rutin baru dlm hidupnya
Setiap kali dia menangis minta susu
Aku terangkan padanya
"Najla dah besar, dah besar xleh menyusu lagi.."
Dia seakan fhm
Tapi ada kesedihan di dlm matanya
Mgkn dia msh belajar utk x menyusu dgnku
Bkn mudah juga utknya
Ummi mtk maaf Najla
Rasa bersalah rasanya
Tapi aku kena kuatkan semangat
Aku mesti ajar Najla dari skrg
Naluri seorang ibu
Kasih sayang mengatasi segalanya
Pilu membuat keputusan ini
Pedih rasa hati
Kejamkah aku?
Kejamkah Ummi Najla?
Najla msh lg menangis bila terjaga di malam hari
Aku cuba memujuknya
Akhirnya nanti dia lena kembali setelah penat menangis
Melihatkan wajah Najla yg sedih
Saat itu jugala aku pasti menangis juga
Kasihannya anakku!
2 thn 8 bln
Masa yg agak lama
Memang dari dulu lagi aku berazam utk menyusukannya selama 2 thn
Dan aku berjaya lakukannya
Krn bagiku
Susu ibu adalah yg terbaik di dunia!
Bagilah susu semahal mana pon
Aku tetap memberinya susu bdnku sendiri
Selain dari aku memberikannya Enfagrow A+
Ummi hrp anak Ummi dpt belajar ya Sayang
Semoga nanti Najla akan lupa pada susu Ummi
Aku masih lg bersedih saat ini
Aku juga belajar rutin yg baru
Semoga aku kuat semangat
Najla
Walau apa pon
Ummi tetap sayangkan anak Ummi
Hubungan kita tetapkan erat
Walaupon Najla tak lagi Ummi susui
Aku pisahkan susuku
Tanpa rela aku & puteriku Najla!
Ya Allah...
Kuatkan hatiku!

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails