Tuesday, March 9, 2010

Hobiku....

Hobi : Membaca

Erm, ni yg nak aku cite.
Aku ni mmg suka sgt membaca.
Somi aku pon dah phm hobi isteri dia ni.
Sejak aku sekolah rendah lg aku dah minat membaca.
Naik sekolah menengah makin suka aku membaca.
Terutamanya novel.
Kebetulan sepupu aku Nizam rajin bg aku bahan bacaan.
Kakak ipar dia punya, so dia share ngan akulah.
Tp mak salu bising.
Aku bl dah dpt novel, mkn pon xhengat.
Mak ckp mkn jer buku tuh!!! Hehehe.
Bila aku dah bljr kat kolej. sket2 aku beli novel sendiri.
Ader duit lbh aku beli.
Tp xbyk la.
Bila dah kerja, galaklah aku membeli novel & segala jenis majalah!
Novel aku suka terbitan Alaf 21 & majalah dulu aku suka beli Remaja.
Bila dah kawen aku beli Wanita. Tapi skrg aku langgan Harmoni.
Majalah hiburan kureng sket!
Tp klau ader aku xlepas punya!!!! Free, org punya... Baca jelah! Hahaha.
So far, aku dah simpan byk gak novel.
Ader org2 yg pinjam tp xpulang.
Sedih gak. Tp nak wat caner.
Koleksi novel aku simpan rapi dlm bilik aku.
Dlm drawer almari mekap.
Najla kdg2 usik, aku marah dia! Hahaha.
Kalau blk kg, aku berkongsi minat yg sm ngan adik ipar, Ella.
Dia ader simpan gak koleksi novel2 tp kebanyakannya aku dah baca!

Novel ni aku lum berkesempatan baca.
Tp sepupu aku yg kat Qaherah, Nani dah baca.
Sblm ni nak pinjam. Tp xsempat, dia dah fly ke sana.... Nani ckp best.
Xper, akan kuusahakannya!

 
Gambar di atas saper tah ni aku pinjam. Sori.
Kalau aku letak novel2 aku, mgkn sama byk kot.
Xnaklah nunjuk.. Kihkihkih.
Ker aku punya lg byk???????
Gmbr di atas, tajuk2 novel sama mcm yg aku miliki.


Yg ni pon aku amik gambar dari org.
Kira aku dah baca jgk dah!!!!
Somi aku skrg dah memahami.
Kalau g memane dia nmpk kedai buku, dia akan gtau aku.
Dia tau, aku asal nmpk kedai buku jd cam giler seketika.
Cam meronta2 nak masuk!
Skrg somi tau dah. Pantang nmpk kedai buku aku nih!!! Kuikuikui...
Inilah hobi yg sgt aku suka!
Asal leh baca aku redah....
Sampaikan anak aku pon terkenan.
Hehehe.
Agak2 ader saper2 x nak bg novel free kat aku??? Hehehe.
So saper2 nak bg pezen kat aku, xpyh bg yg mahal2.
10 buah novel dah memadai....................

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails