Monday, March 8, 2010

Keseronokan Tanpa Henti!!!!!


Ahad, 07 Mac 2010, Abi bwk aku ngan Najla gi mandi-manda kat Sunway Lagoon.
Tengok gambar kat atas tuh? Knp? X pcya ker? Hehe.
Pg2 lg kami dh bersiap. Najla yg xmau bgn tu pon aku kejut gak dia.
Sampai nanges2 dia xmau bersiap. Kul 9 pg kami bertolak dr umah.
Sblm tuh singgah bekfes jap kat D Jati Restoran dekat2 ngan umah jer.
Sampai sn terus park kete dlm bgnn Sunway Pyramid.
Takjub beb! Byk tol parkir ksg, jd xtau lak nak park kete ktner.
Hehehe.
Kat sn kwn2 sekerja Abi pon ader.
Ader yg bwk anak bini, yg bwk awek, yg bersendiri.
Waktu masuk kul 10 pg.
Masuk2 jer terus carik port! Awal pg so xramai lg org.
Tp tu la, br kul 10 pg tp dah rs bahang panas tuh!
Pas Abi ngan Najla berendam, aku xpuas ati ckp kat Abi tukar port lain la.
Yg lg best. Port ptma tu dulu kami dah penah lepak.
1st time g Abi bawak mak, adik2, ngan sepupu.

Ha, tengok aku. Mmg best woo mandi! Mula2 jer sejuk.
Makin lama air pon dah rs hangat.
Cam mandi dlm kolam air panas lak!
Dek krn ni lah, aku dpt sunburn yg sgt teruk!!!!
Itam legam jd nya muka aku. Dahla kulit xbape nak puteh.
Berjemur, makin itam aku!!!!
Sampai la ni masih ader lg bekas belang pipi aku.
Bkk tudung jer, ketara giler itamnyer.
Belang2 cam aper jer!!!!!


Yg ni Najla suka lah! Main tembak2. Asek nak ke cni ajer main tembak2.

Sempat lg pose. Ms ni duk meredah sunagai buatan.
Olhkrn xder duit nak sewa tiub, jln kaki jela.
Wallet suma dh msuk kat locker. Tp tu la, pnt siot melawan arus air sungai nih!!!

 
Abi sajer amek gambar nak nmpk background blkg tuh yg cantik sgt!!!
Tp Abi muka cam nak carik gaduh jer!!
Xper, siang2 gaduh xper, mlm jgn carik gaduh udah ler. Hehehe.

 
Najla ngan Abi ulang2 gak berendam dlm nih.
Tp kul 11 pg air dah start hangat ala2 mandi air panas!
Ihik hik hik... Suka Najla. Abinya rajin melayan.
Yela, anak ksyg Abi.
Ummi pon dilupa. Hahaha. Poyo lak tetibe!

 
Dlm kul 1 ptg, kami siap2 salin baju.
Abi ckp takot xsmpt masuk Wildlife Park.
Fuh, panas makin terik. Berpeluh2 kami! Tp, gagahkan juga la menapak.
Dah lama xmenapak, penat gak lah.
Dah la naik trun tangga.
Nak tercabut kaki! Kesannya, 2 hari bgn pg kaki aku cam rasa bengkak.
Tu lah, rajin sgt exercise!!!!
Ha, gambar kat atas, masa g tmpt arnab.
Org yg jga kat situ bg sayur pd Najla & Abi, dia suh bg makan.
Najla mula2 takot, yela arnab tb2 kerumun dia.
Tp lama2 dia suka. Best gak tengok dua beranak ni bg makan arnab!
Aku ni penakot sket, arnab dtg jer aku dah nak jerit!


Sblm kua pose jap kat entrance. Awl2 masuk xpasan. Ehehehe.
Susah tol nak suh Najla pandang kamera!
Pas kua dari tmpt nih, kami g lak kat area permainan.
Dapatla bwk Najla main dua jenis permainan.
Yg adventure2 ni aku mmg xkan naik. Taubat!
Dulu penah naik skali kat Berjaya Times Square. Sampai nanges2 aku.
Rasa nak tercabut nyawa!
Kalau g Genting pon, xtingin aku nak naik paper!
Walaupon dah 5, 6x aku g Genting!
Xkesahla org nak kata per. Hehehe.
Buaian pusing2 pon aku takot nak naik. Aku ni gayat sbnrnya!
Kul 3.30 ptg kami blk.
Tu pon Abi rushing, katanya dah lmbt takot xsmpt nak solat Zuhur.
Tp smpt gak tapau mknn. Hehehe.
Dlm kete Najla tdo. Kepenatan lah tu!
Sampai umah dkt2 4.30 gak. Smpt gak solat.
Pas solat. per lg. Soru!!!! Lapar beb.
Dah rupa pelarian aku ngan Abi. Kebulur!!!
Gara2 wallet masuk locker, nak beli paperpon xleh.
Yg pntg kami happy. Tq Abi dah wat Ummi ngan Najla ceria bahgia!
Ader rezeki leh g lg.........

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails