Friday, December 9, 2011

Ceritera Jumaat

Assalamulaikum sume..
Rase cam dh lame sgt x bg salam sepenuhnyekan.
Blk2 'salam'.. Blk2 "akum"..
Erm.. Btpa terkadang kite khilaf dgn diri sendiri. Astaghfirullah..
Korg sume cht ke?
Sbnrnye aku xde bnda pon nk share.
Cume nk merapu meraban je di ari Jumaat yg sgt mulia ini.. Hehehe.
Korg tau x?
Pg td, umh aku br ade air, pas dua ari mgalami gangguan.
Aduh, lps seksa rsenye.
Tp igt ye korg, jgn igt aku xmandi ok!
Umh aku ade gna tangki tau.
So ckuplah gna utk mandi, wuduk dll..
Alhamdulillah, syukur nikmat Allah beri.
Pntg sgt air dlm khdpn kitekan?
Aku geram je bile xde air, krj2 umh pon sangkut!
Sinki aku dh kering kontang.
Lom lg ngn bau2 yg dtg dr lauk2 basi. Huh!
Baju lak xdpt nk bsuh. Takot bile gna air sgt, nnt air utk mandi, basuh berak pas buang air bsr lak terbantut!
Tp pg td, Alhamdulillah sumenye bjln lancar.
Wpon air xlah laju mane, ckuplah utk aku bsoh pggn mangkok & baju.
Plg pntg, msk air! stok air msk dh abis, smpi Abi kna beli kt Tesco mlm td.
Sampai licin berkilat aku sental sinki dapur tuh. Hehehe.
So, pg td sume baju aku dh wangi! Bubuh sabun byk2, softener byk2!
Hrpnye cuaca arini ok, xujan.
Bkn ape, nnt xkering lak 'adik2 kecik' aku & Abi. Hahaha!!! Ops, sensored!
Erm, rsenye tu jelah kot yg dpt aku rapukan.
Lenkali nnt klu rjn aku wat entri lain ok.
Almaklum, sjk dh malas ni.. Huhuhu...
Blog pon xrjn nk update...



No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails