Tuesday, November 19, 2013

Hatiku Pilu...

Erm.. Kali ni rasanye xde cite sgt yg nak aku share.
Cume aku nak cite sket psl anak aku yg seorg tu, Nur Azyan Najla.
Krn mgkn dia semakin meningkat usia..
Jd semakin byk pertanyaan yg kua drp mulut Nur Azyan Najla.
Sampai kdg2 Ummi & Abi xtau nak jwb ape.
Nak dijadikan cite.. Mlm td kami bwk Najla gi umh neneknya.
Kebetulan mak mertua adik aku yg drp Kedah tu ada.
Dtg dgn anak, menantu & cucu2nya.
Budak2 ramai, tentulah Najla suke.
Puaslah dia main dgn kwn2..
Kebetulan adik ipar adik aku nak bwk anak2 buahnya gi I-City Shah Alam.
Dan dia pelawa jgk Najla.
Olehkrn dh mlm Abi ckp xpyhla lain kali jer.
Tp kami xsdr mgkn ianya melukakan hati Najla.
Kami pon blk umh slps mereka kua gi I-City.
Dlm kete Najla nanges & aku ty knp..
Dgn teresak2 Najla jwb..
"Ya xde kwn.. Ya sorg2 jer.."
Aku ckp pd Najla.. "Selalukan mmg Najla sorg2"
Najla nanges lg sambil ty aku..
"Bile Ummi nak bg Ya adik..."
Aku & somi sentap! Terdiam..
Dlm masa yg sama airmata aku bagaikan ingin menitik..
Maafkan Ummi Najla.. Bkn niat Ummi membuat hdp Najla rase kesunyian..
Bkn Ummi xkesian kt Najla..
Tp syg.. Allah belum mengizinkan Ummi memberikan adik kpd Najla..
Kau msh kecil syg.. Kau xkan fhm..
Semua itu kerja Allah. Ummi cube yg terbaik.
Tp sgl2nya Ummi serahkan pd Allah.
Smg ada rezeki Ummi & Abi mdpt zuriat lg..
Dan Najla akn memiliki adik..
Maafkan Ummi sekali lg syg... Maafkan Ummi..
Dan mlm td, mgkn somi fhm perasaan aku.
Somi berusaha utk pujuk Najla..
Mgkn dia rase sedih sbb xdpt ikot yg lain2 ke I- City.
Dia terasa terasing krn dia sorg yg xdpt ikot.. Kami fhm..
Maafkan Ummi & Abi kalau Najla rasa kekurangan...
Insya Allah kalau Allah izinkan, Ummi akan beri Najla adik..
Dan Ummi akan buat Najla xkan rasa kesepian...
Hingga ke saat ini.. Bila memikirkan Najla..
Hati aku rasa bagai disiat2.. Pedih..
Krn aku xdpt lg memenuhi permintaan Najla..
Ya Allah.. Kau Yang Maha Mengetahui.. Kau Maha Besar..
Seandaiya Kau mdgr doaku..
Izinkanlah aku merasai nikmat memiliki cahayamata lagi..
Hanya kpdMu aku meminta..
Hanya kpdMu aku memohon....
 
 

2 comments:

  1. In Sya Allah ade la tu.
    Bdk2 mmg gitu Zura, emo lebih la tu x dpt ikut.
    Tp kalo a.Hsrl pn x bg ikut org reramai g ne2. x yakin nk lepas kn. Dun worry be hepiii

    ReplyDelete
  2. tq kak krn memahami..sedihla.. :(

    ReplyDelete

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails