Monday, January 11, 2010

PAP SMEAR

Ms aku bkk fb aku td, tergerak lak nk citer psl tajuk kt ats tuh. Coz kwn aku membincangkn ttg hal tuh.
Mmmm... Sbnrnyer pap smear kna wat pas bersalin. Tp dek krn ketakutan yg melampau, aku tgguh2 utk wat pap smear. Pdhl anak aku pon dh 2 thn stgh.
Bkn per, bl aku ty org, kwn2... Mcm2 jwpn ader. "SAKIT SKET", "XSKT LGSG!", "ALA CAM GIGIT SEMUT JER", "SKT.....". Yg mn btol ni, skt ker x?????? Aku pon trus jd xsure nk wat @ x.
Yg bestnyer, sorg kwn aku wat, siap ty doc skt ker x. Sempoi jer doc tuh jwb. "MLM PERTAMA AWK LG SKT.....". Hahaha.
At last, stlh lm aku biarkn, mggu pas tah caner ketakotan tuh dpt aku atasi. Xtau mn dtg keberanian nih!
Myb krn somiku yg htr, jd rs lbh slmt...
Mule2 seram sjuk gak, tp aku tawakal jelah. Sampai d LPPKN, Klang aku trus ckp nk wat pap smear. So dorg offer "Pakej 2" yg meliputi pemeriksaan pnuh. Dari tekanan drh, gula dlm drh, tahap kolestrol, pemeriksaan breast, BMI & last Pap Smear.
Hal amek2 drh ni aku dh lali coz every mth mmg aku akn wat kt private. Tp yg tang seluk bwh tu sket berdebar2... Dag Dig Dug... Serrrraaammmm...
Pas hbs cek thp kshtn (no problem at all), aku diarah buang air kecil & cuci 'anu' bersih2. Hahaha.
Pastu sorg pembantu perubatan pgil aku msuk ke sebuah bilik & aku diminta menukar kpd kain yg disediakn, pastu baring di atas kerusi scr berbaring. Sementara menunggu jantung aku Tuhan jela yg tau.
Bl pembantu perubatan tuh masuk jer bilik tu dia suh aku kangkang luas2 & lembutkn kangkangan. Aduh.... Malu siot!!!!!!!!! Dh la dihalanyer spotlight ngam2 kt 'ehem2' aku. Fuh! Malu xterkata. Sampailah msnyer, dia suh aku tarik nafas, lembutkn bdn, jgn keraskn bdn, dia msukkn per tah aku xsure, tp cam coronglah. Dia amek air kt pgkal rahim jer...
And u know what??????
TAK SKT LGSG!!!!!!!!!!!
Hahaha. Klu lah aku tau dr awl lg aku dh wat tau. Dgr ckp org sampai bl2 la aku jd org yg penakot!!!!!!!
After 3wk br dpt result Pap Smear tuh. Hop xpaperla...
Hahahaha. Yes. Aku dh wat!!!!!!!! Lega nyah......

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails