Wednesday, January 6, 2010

BBQ at Malacca

Pada 2hb Jan 2010 fmly mertua ajak main bakar2. Erm, mmg best! Tamau citer byk. Tgk gmbr yg aku ltk kt bwh. Malas nk ltk manyak2. 2 kpg pon jd la. Aku sjk akhir2 ni malas nk update blog aku nih! Pg sblm tu aku, somi, adik ipar Jaja ngn kak ipar, Ita & sominyer Jurie g soping brg2 lauk2 kt Mydin Ayer Keroh. Mlm sblm start bakar membakar wat bacaan Yasin sket utk arwah ayah.

Macam2 ktorg bakar. Ader ayam, daging, udang, ikan & kerang. Sotong wat goreng tepung jer. Mmg best! Lg2 yg tkg bakarnyer aku! Hehehe. Jgn mrh eh Zerol ngn Abg Jurie.
 
Haa, yg merah tu smbl nasik lemak. Aku xtau lak mak nk wat utk mkn nasik lemak wkt mlm. 
So aku wat ikut suker aku la. Siang tu sian kt mak. Jd konon2 xnk sshkn mak aku la sukarela msk smbl. Udahnyer wat mkn smpai mlm. Sian org Mlk eh, kna mkn smbl tumis Jawa dariku!!!! 
Mlm mak tanak nasik lemak, selera sguh aku mkn (pdhl smbl aku sndri yg msk!).Hahaha. Yg kaler itam tu lak, kuah air asam. Aku gak yg wat. Org Mlk gak yg mtk aku wat. Hehehe. 
Tah pe rasa, aku xty. Mtk2 ok lah. Ikut anak tekak aku sumer sodap!!!!! Hahaha.
Ader rzki bl2 leh wat lg. Tp biarlah sumer adik beradik ader. 

Ms ni msg2 ader yg ader hal. So yg tgal aku, somi, anak, mak, Ella, Jaja, Zerol, Kak Ita ngn Abg Jurie jer.
Ok la, nnt2 aku citer lg. Utk ni takat ni jelah yea. Wassalam.

2 comments:

  1. Bestnya, rugi tak balik. Bila-bila nanti bakar lagi ya

    ReplyDelete
  2. hehehe...no hal lah bkr2 ni...tp pasni kna wat resipi alang lak!

    ReplyDelete

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails