Tuesday, December 29, 2009

Jenjalan carik penat!!!!!

Baru kusedar dh lame gak x update blog nih! Mst kwn aku Puan Esah tu bising2 lg. 
Sowi puan, sy xdok maso nk update! Ni br nk pikior per nk cito... Hehehehe.
Ahad pas aku ngn somi bwk mak jenjalan Kl. Tp tu la.. Xmau nek kete. 

We all try nek train lak. Sbnrnyer sj nk bwk mak nek komuter. 
Mak xpnh nek so somi cdgkn bwk mak sekali per slhnyer. 
Sume cdgn my huby... Tq B...
Pg2 dh bgn, siap2. Sblm btlk abah ajk minum @ ngn bhsa saintifiknyer "medang", hehehe. 

Medang kt mamak la per lg. Abah py tmpt peberet. 
Pas bekfes trus g station. Somi bg duit kt adik aku suh bli tiket. 
Bkn per, sj xmau bli huby tu... (pdhl xtau bli pon!!!!). Hahaha. 
Almaklum, kt Jasin mn der train... Sowi En. Huby...
Nek dr Klang, train smpi... FULL!!!!! Aduh, kna diri lak. 

Olhkrn mak aku tu dh berumur jadi aderla minah cina ni bg mak dduk. Klau x jenuh gak nk diri dr Klang smpai KL. 
OTW dlm train anak aku xmau duk diam. Dh la nk dkung ajer, dh tu men pusing2 kt tiang. 
Aku risau ngn aku2 skali tersungkuq nnt... (cheh... gna bhsa utara lak...ngada tau!!!).
Smpai KL Sentral we all amek Putra LRT g Masjid Jamek. Sj cuci mata bwk mak knon2 bk soping. Udahnyer mak pon rambang mata! Aku ni yg kureng selesa. 

G pkai shoe, so smpai KL rs x bernapas kaki aku! 
Cam melecet pon ader. Aduh... wat hal tol! Tp aku gagahkn kaki gak melangkah. Sogo pon smpai. Jgn menmain... Dptla bli bj ngn suar tuk si tecik Najla. 
Somi tah ke mn, jga Najla yg mule meragam!
Aku ngn mak msuk kedai2 tdung jer.. Dptla bli bbrapa helai. Jd la.. 

Smbil2 blikn mak Mlaka gelang kristal. Wpon jauh d mata, sn pon mak jgk. Xkan diluper!!!
Ms nk blk smula ke stesen aku crk gak kot ade2 kedai jual sandal. Jmpa la kdai Princess... 

Tp yg wat aku nk nanges tu, naper ssh sgt nk crk kasut saiz aku?????!!!! Bengangnyer!!!! 
Aper mslh ni? Sian aku. G mn2 pon ssh nk crk saiz kasut. 
Apakah yg slhnyer ngn kakiku yg bersaiz 9 ini???? 
Bkn slh aku dilahirkan ngn kaki yg pnjg... Huhuhu.
Aku teruskn gak jln wpon skt sgt kaki aku ni!!!! 

Relek, xkn nk tnjuk muka sakit kan... Jth shm I nnt!!!! Hehehe. Sggah Masjid India solat. Sblm tu aku jenjalan crk selipar kot2 ader. Dptla selipar murah brand Crocs yg dibeli ngn harga RM25.. Murahkan? 
Xkesahla asal aku selesa berjalan.
Pas solat somi ajak mamam, soru!!!! Adik aku Khairul ajak mamam kt CM. 

Aduh, menapak lg dr Jln Masjid India ke CM. Mkn kt Food Court ats CM. 
Kenyangnyer... Dr pg menahan lapar.. Huhuhu.
Adik suggest blk nek bas lak. Ktanyer Najla xpnh nek bas. So g la Klang Bus Station amek bas g Klang. Dlm bas Najla pyala suker! Tp xsmpai stgh jln dh ZZzzzzzZZz... 

Sian Najla. Pnt berjalan kot. Sehari xmyusu...
Smpai Klang somi g stesen keretapi amek kete. 

Pnt gak aku jln tggu somi kt Psr Jawa Klang. Dugaan tol. 
Tp somi pon sian, dr stesen bas ke seberang nk amek kete. Xper, exercise Syg.... Hehehe... 
Untung2 membakar lemak! Hehehe.
Smpai umah dlm kul 6 ptg, solat Asar kt umah mak. 

Pas Maghrib br blk umah. Mmg pnt giler. Dh lm x menapak. 
Asek nek kete jer. Tp mmg best! Cipta pglmn br. 
Mak la sian, smpai sengal2 kaki mtk makcik urutkan. 
Abh xikut so abah ktwakan mak jer... 
Saper suh jln jauh2 abah ckp. Hahaha.
Mlm pas Isyak g kenduri umah kazen lak. Mkn sdp2... 

Blk umah trus nk tdo. Pnt sehhh....

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails