Thursday, September 9, 2010

Duit Raye!!!!!!!!

Haa, sebut duit raye jer mst kite akn tingat zmn kecik2 dulukan?
Mmg indah bl dikenang zmn knk2 dulu.
Aku dulu sonok raye bl g umah org nih.
Tak knl xper.
Tak cinta pon xper!
Asal dpt duit raye. Hehehe.
Pns terik pon aku redah!
Muka itam berkilat pon dh xksh!!! Hahaha.
Blk umah jer kang, kire duit brp, saper plg byk antara aku & adik2.
Tu lah kngn aku ms knk2 dulu.
Bl aku dh start bljr kt kolej, dh xder saper yg nk hulur2 duit raye dh.
Mmm, sedey gak.
Terfikir gak aku, dh tua sgt ker sampai xder sape nk bg duit raye. Huhuhu.
Skrg, zmn anak aku lak merasa dpt duit raye.
Walaupon Najla lom mengerti lg ttg duit, tp dia tau bl org bg dia amik.
Tp ms kecik2 dulu dia xmau.
Org bg dia buang atau bg kt saper2.
Kelakar Najla ms umur setahun dua dulu.

Thn ni, mcm bese aku akan masuk2kn duit raye dlm sampulnya.
Tp bkn duit akulah.
Duit somi aku, Emi.
Sejak aku kawen dh 4 thn ni, besenya somi akan tukar duit dlm RM300-RM400.
Dari yg RM1-RM10.
Akulah tukang isi sampul2 duit tuh.
Kdg isi otw blk kg. Hehehe. Dlm kete pon jadik beb!
Suma lupa py psl....
Bese dlm RM7-RM10 somi bg utk anak2 buahnya yg seramai 13 org.
Jgk utk anak2 sedara yg rapat dgn somi.
Kalu ader lebih sampul, dptla duit raye tu kat kakak2 & adik2 ipar aku.
Tengok, dorg dah mak org pon dpt tau!!!
Knp aku yg muda lg ni x dpt? Hahahaha.
Gurau ajer. Rezeki yg ader kongsikan bersama.
Plg tua anak buah somi umur dh 23 thn, pon masih somi bg duit raye.
Aku dulu? Huh, umur 18 thn dh xder yg sudi bg. Hihihi. Sian aku.

 
Gmbr atas ni bkn duit raye yg aku dpt.
Tapi amaun yg sama aku terima dari sorg pakcikku yg setiap thn xpng lupa bg kat aku.
Kdg2 rezeki lebih, double aku dpt!!!!
Trm ksh kpd pakcikku itu.
Kalau x krn dia, mmg aku xdpt lgsg la duit raye. Ekekeke...
Tu lah antara perkara2 yg aku nk citekan ttg duit raye.
Yg sonoknya budak2 lah.
Dtg umah minum sket ajer, mkn kuih pon x.
Blk lak cpat sgt!
Erm... Tau dah, nk duit raye lah tu.
Perkara yg sama aku lalui satu tika dulu.
Indah zmn kanak2 yg xmgkn akn berulang lg.....
Di kesempatan ini gak aku nk ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat seluruh umat Islam x kire di mana berada.
Maaf Zahir & Batin.
Sedang kite bergembira, jgn dilupa yg telah tiada.
Al Fatihah utk mereka.

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails