Wednesday, September 22, 2010

Menu Dalam Perancangan

Salam sume.
Sbnrnye aku msh lg duk memikirkan menu.
Menu utk aper ek????
Ha, ni nk stori.
Ahd ni, 26 Sep 2010, family somi aku dr Mlk nk dtg umah.
Dorg decide utk dtg umah aku wkt lunch.
Jdnya aku bertungkus lumus fkr nk msk aper ek.
Udahnya aku dh gtau somi aper yg aku PLAN nk msk Ahd ni.
Tp tu la, anak2 menantu mak mertua aku sume org Melayu.
Aku sowang lak sesat anak Jawa.
Terfikir gak.
Leh ker dorg mkn mknn Jawa?
Hehehe.
Nk x nk kenalah msk gak.
Mkn x mkn blkg cite.
Kan kan kan???????
Nk tau aper yg ader dlm pala wotak aku nih????
Jom nengok!!
Check it out....

1) Air Mata Kucing
- Ha, air ni buah fkrn somiku. Dia ckp sng beli ajer ngan Wak Tahu (pakcik yg air tahu dia kelassss! Dh bertahun dia meniaga sjk aku sekolah rendah lg).

 
2) Ulam Kacang Botol
- Ulam ni adlh peberet aku! Kalau xmkn gitu aku suke tumis. Sdp gak. Timun dh bese sgt jd aku rase kacang botol ni best!

3) Desert Buah-Buahan
- Desert ni aku belajar wat ngan kazen aku, Ayu. Mmg sdp. Kalau ader sedara mara kawen, aku akan wat untuk mkn beradab. Aku suke letak buah2 campur dlmnya. Mtk2 planning jd lah.

 
4) Sambal Ikan Bilis Petai
- Yg ni bkn menu utama. Aku plan wat sket jer utk ipar2 aku yg xleh mkn seafood, alergic! So aku rase nk wat sketla.


5) Sayur Kacang Panjang Tumis Cili Kering
- Ni pon slh 1 peberet aku. Kalau mkn nasik ambeng ader sayur ni, huh.. Best!


6) Sambal Udang Petai
- Yg ni baru menu utama. Yg leh mkn amik yg ni kay! Yg x tahan pds xyah mkn pon xper. Hehehe. Yg gatal2 sana cni tu hrp mahap ek.


7) Ikan Kembung Rebus Goreng
- Asek ayam jer bosan la. Aku rase sdp sgt ikan ni drp ikan kembung bese tuh. Mkn ngan msk lemak nenas fuhhh!!! Wallla!!!!


8) Masak Lemak Nenas Ikan Masin
- Aku suke sgt msk nih!!!!!

 
9) Pecal
- Yg ni bkn dlm prncgn aku. Tp request dr adik ipar aku, Zerol Zair. Tingin lak mkn pecal Jawa ek???? 


Hehehe.
Hrpnya yg dirancang kesampaian lah.
Insyaallah.
Kpd kaum keluarga yg dtg nnt, maaflah jika selera ader yg tidak kena di deria rasa.

Mohon ampun & maaf.

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails