Monday, February 14, 2011

Balik Kampung Lagi!!

Hai hai helo!
Kali ni aku nk cite lagi perihal blk kg!!! (Org ader kg katakan.. Wpon kg somi jer. Hehehe).
Tujuan blk kg tu bkn la saje2 blk.
Makcik somi aku wat kenduri kawen anaknyer pd ari Sabtu, 12 Feb 2011.
So ari Jumaat 11 hb somi aku dh ajak blk, nk rewang katenyer.
Aku ngikut sajerla ckp somi.. Huhuhu.
Kul 10 pg kami grk dr umah. Kul 11.30 pg dh sampai Ayer Keroh.
Olhkrn sblm g kami lom bekfes jd somi ajak g Mydin, Ayer Keroh mkn kt Radix Fried Chicken (RFC).
Pas mkn trus blk, kul 12.30 tgh sampaila umah mak mtua aku.
Tp mak xder dh g rewang, yg ader Ella adik ipar aku tuh.
Dlm kul 1.30 ptg somi g solat Jumaat aku pon kua g umah pengantin ngan Ella.
Sampai sana hy ader sedara mara jer yg rewang2.
Aku jas bungkus2 dodol masuk dlm plastik.
Si tecik Najla pon nk gak tlg... Rajin sgguh!
Kul 3 ptg Ella ajak teman g opis dia ader sket keje nk wat.
Best gak ikut dia saje nk merayap. Hehehe.
Opis Ella kt UITM Alor Gajah. Tak dpt bljr kt sana, atlis dpt jejak kaki pon jd la. Hahaha.
Kt opis Ella suma ader, so aku wat cam umah sendiri sementara Ella siapkan keje.
Dptla aku wat Vico ais, sdp gilerrrr!!!!! (Ari ujan pon minum ais aku nih).
4.30 ptg Ella siap keje aper lg blk lah. Singgah umah pengantin lg.
Duk lpk2 dlm kul 6.30 ptg kami blk umah mak....
Mlm xwat aper, layan Raja Lawak. Best dpt ktwa2 nih...
Mak xbrp cht jd awal dia tdo.. 
Awl pg Sabtu somi dh bgn awl pg, nk g rewang, skali bwk mak umah makcik.
Aku lak pas Subuh smbg tdo lg. Kul 10 pg br grk g umah pengantin. Hehehe.
Sampai sana siap bekfes roti canai lg (Huh! Kolestrol nih...).
Tp bab mkn, sebat ajer bah!!!!!!!
Mjls mule kul 11 pg, mcm2 menu ader. Aku layan cendol la, mmg sdp!!!
Mkn lauk ayam golek.. Sambil2 dgr org karok...
Pengantin diarak ngan motor bsr tuh.
Pas tetamu dh berkurang, aku ajak Ella blk.
Bkn per, lmbt blk silap2 kna simbah ngan air!!!!!!!
Suma dik beradik somi blk awal tp somi msh nk tlg2 lg...
Somi siap layan karok dua lagu sblm kna simbah ngan air & muke kna sapu arang!!!! Hahaha.
Mlm tuh xder pape xtvt pon. Pnt msg2 tdo awl...

Ni sepupu somi, Nipi & isterinye Zaza. Ni gmbr mjls umah pmpn kt Raub. Yg kt Jasin aku xder gmbrnyer. Hehehe.

Pg Ahad kami bekfes nasik lemak mak wat. Jdnyer suma ngantuk...
Pas bekfes ade yg smbg tdo!!! Termasuk aku. Huhuhu.
Tgahari kami bersiap utk menziarahi nenek somi yg sedikit uzur.
Pas ziarah nenek, abg ngan kak ipar msg2 blk umah msg2. Aku jer trus ke Jusco..
Somi saje ajak pusing2.. Bosan x wat per...
Kak ipar, Kak Ita bwk mak g sepital sbb dmm mak dtg blk.
Udahnyer ptg tu kna tahan sbb doc nk cek lbh detail per mslh mak.
Sian tgk mak batuk teruk, ssh nk tdo. Mst mak pnt sgt.
Kul 6.30 ptg kami ikut Kak Ita g sepital htr kain baju mak.
Sempat lg aku tgk pesakit2 yg dtg cek. Ngeri lak aku.
Dari yg tua sampai ke budak kck, ader jer yg berdarah2 sana cni.. Eksiden kot!
Kul 7.30 mlm pas salam mak kami blk umah mak utk kms2 & blk Klang!
Sempat gak aku kms umah mak sket2. Sian lak kt adik ipar sorg2 kt umah.
Kul 8.40 mlm kami pon grk blk Klang. Kul 10.30 mlm sampai umah..
Sampai umah tgk Trilogi Cinta jap kul 11.30 masuk tdo!! Zzzz...

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails