Monday, February 7, 2011

Cuti Tahun Baru Cina

Lom terlambat kot utk aku wish Selamat tahun Baru Cina buat suma yg beragama Buddha.
Agk lewat entri aku kali nih.
Bdn pon xbrp nk sdp sgt. Batuk yg dtg pon lom ader tanda2 nk benti.
Jdnya aku layankan saje karenah tubuh bdnku yg xbrp nk ok nih.
Sempena CNY kali ni, aper korg buat?
Aku lak kali ni xderla cite best sgt.
Cuma alkisah Jumaat lps sampai smlm ari Sabtu..
Aku gi bercuti ke utara bersama abg ipar, isteri & anak2nya.
Ke mana????
Yaa.. Bukit Merah Laketown Resort... Itulah tmptnyer!
Kami grk pas Subuh pg Jumaat tuh.
Dan abg ipar gerak sendiri dari Kajang.
Kbtln berjumpa skali di R&R Tapah... Sng cite!
Pas bekfes kami gerak skali..
Sblm tu, lbh kurg kul 10.40pg kami sampai di Zoo Taiping.
Puas gak berjalan, skt2 kaki aku nih.
Najla lak sian dia, jatuh di taman permainan di zoo...
Takper, Najla kuatkan, anak Ummi mst kuat! (Wpon idung, mulut dh berdarah2 dh...).
Dlm kul 2.50 ptg kami gerak menuju ke Bukit Merah.
Dlm kul 3.30 ptg sampai kami trus check in.
Abi mmg dh booking bilik awal2.. Dptla bilik smlm RM330+RM50 deposit=RM380.
Igtkan bilik mahal2 mewah sgtla, erm.. Bese jer biliknyer. Huhuhu.
Kami plan menginap 2 hari 1 mlm jer pon.
Untung skali ngan pakej buffet bekfes.. Erm..
Dlm kul 5 ptg kami kua jap mkn. Mkn kt kedai luar.
Tu pon berjam2 msk mknn yg simple tuh! Berjanggut tggu kata abg ipar!
Blk tu kami gi jeti saje pusing2 jln2 amik angin..
Mlm lak pas maghrib kami beli tiket naik River Cruise+Tmn Eko.
Sblm naik feri sempat lg tgk show tarian naga..
Mlm2 buta naik feri & singgah di Tmn Eko..
Dptla tgk bbrp jns haiwan.. Dlm gelap tau!!!! Takot gak aku!
Sebbek enpon Abi ader lampu. Hehehe.
Ok gak aktiviti mlm tuh.
Pnt.. Dlm kul 10 mlm kami blk bilik.
1 tujuan.. MAU TIDO!!!!!! Mmg pnt sgt...
Pg soknyer kul 8.30 pg gi bekfes. Byk gak mknn yg disediakan di cafe.
Aku mkn nasik lemak jer. Byk mknn xtau nk mkn per lak.
Dlm kul 11 pg kami check out & terus gi ke Water Park. Hehehe.
Tp Najla cam xder mood. Aku rase dia xsdp bdn.
Sedih lak tgk Najla yg xteruja lgsg nk main aper2.
Aku dptla mandi gitu2 jer. Dh tua2 ni aperla sgt nk beria...
Dlm kul 2 ptg kami dh bersiap2 nk kua.
Sempat lg naik Chairlift..
Aku wpon takot tp cam nk try gak.
Mase Chairlift dh gerak, cuak gak. Tp dh naik xleh nk berundur dh.
Aku lawan gak wpon rase gayat & pening mula mguasai diri. Hehehe.
Aku naik berdua ngan Najla & Abi berdua dgn anak buahnyer, Nasrul.
Pglmn baru betol, takot2 pon syok gak ek..
Abis tu kami makan & abis mkn kami gerak balik dlm kul 4.30 ptg...
Kua jer dari Tol Bukit Merah.. Mak aih... Jln dh start jem giler!!!!!!!
Tau x, 6 jam tau pjlnn dari Bukit Merah ke Klang gare2 jem yg teruk.
R&R pon sampai xleh masuk!
Abi duk menahan rase nk terkucil tuh, sian dia...
Alhamdulillah, kul 10.30 mlm kami selamat sampai umah.
Sempat lg singgah umah mak mtk mkn you... Hehehe.
Kirenya percutian kali ni bese2 jer. 
Mgkn krn aku xbrp cht sgt jd mengganggu mood aku, Najla pon sama...
Ader rezeki nk gak gi tmpt lain lak..
Bkn per, gi Bkt Merah belanja agk mahal gak. Hehehe.
Abi sempat ckp, "Dkt seribu gak gi jln Bkt Merah ek.. Hehehe".
Trm ksh Abi bwk Ummi & Najla gi berjalan...
Jom layan gmbr sket. Takleh manyak2, nk tgk lain sila bkk my pesbuk ok!

Entrance Zoo Taiping. Gaya aku xhengat. Mcm lawa! Hehehe.

Ptg x wat aper saje pusing2 kt dlm taman..

Mlm naik River Cruise. Gelap sgguh!

Pg Sabtu mandi manda di Waterpark. Najla & sepupunyer berbaju merah.

Pas salin baju bgmbr dulu.

Nmpk mata saje. Blkg tuh somiku tersayang!!!! Hehehe.

2 comments:

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails