Friday, November 11, 2011

Dapurku Syurgaku...

Olhkrn dh dua ari ni aku duk memerap kt dapur gara2 mengerjakan haji daging...
So aku nk sharelah ngn sume tmpt di mana aku memerapkn diri swktu mmsk!
Dapur aku xlah mewah.
Dapur pon muat utk aku sorg je.. (Maklomla.. Tgklah bdnkan...)
Tp jd la.. Ade gak tmpt aku mlpskn tekanan..
Bile bosan aku suke msk. Tp aku jrg msk (Cne tu ek?)
Tp aku mmg suke ke dapur sbnrnye..
Ade gak tfkr nk jd masterchef.. Bleh ke? Hahaha. Brgn je kan..
Agk awl2 lg mmg xlayak!!!!! Huhuhu....
Olhkrn jgk ade sorg kwn yg suke ngn dapur aku...
So leh kot nk share ngn dia..
Dia br pindah umh, so dia ade ati nk wat dapur cam aku.
Wpon dapur aku xbrp lawa, tp dia kata ok, sbb SIMPLE!
Sorg kwn pulak, dia plan ade rzki nk wat umh, so dia pon nk wat gak dapur cam aku.
Eh, lawa bebenor ke dapur aku tu... Sampai org nk wat gak tu.
Taklah lawa pon... Nk tgk gak ke???? Ala... Malulah...
Dapur buruklah.. Dh lame pon.. Dh 5 thn duk umh tu...
So kire dh 'season'lah dapur aku tu. Hehehe...

Inilah dapur aku. Kecik je pon dapur aku. Tp oklah. Kt tmpt ni lah aku m'habiskan mase time msk!

Eh, ini pon ade? Yg ni, lukisan lame dh. Huby yg beli. Murah aje. Beli lukisan skali framekn dlm RM150. Sesuailah ltk kt dapurkan?

Langsir ni, aku xsuke kaler dia. Corak2 bunga2 pon aku xsuke. Tp xsmpt nk tmph. Lgsr lame dh 4 thn pakai. Yg ni beli siap aje. Dh ini je yg ade. Nk x nk belilah dr xde kan....

Sink tab ni dulu aku beli sendiri.. Suh org psg je. Sbb aku suke ngn paten dia, ade bhgn tgh tu. Aku suke sbb same ngn umh kak ipar aku. Sbb tu aku berkenan. Hahaha...

Yg ni bhgn aku plg suke. Sbb ade mknn dlmnye... Ade cereal.. Oats.. Instant drink. Nak? Amik saje.. Hahaha.

Konon2 nk msk yg best2lah.. Tu yg byk amik resipi, tmpl kt cni. Tp kdg xmsk pon. Salin je lbh.. Huahaha... Aku suke ngn Menda alah tmpl2 tu. Aku beli mase g Sbh ngn Bkt Merah. Yg lain Avon py dan mak aku belikn mse pi Srwk...

Yg ni pon aku suke. Name dia POB (put on basket). Sng Najla nk amik pggn mangkuk, tggl tarik aje...

Itu jelah serba sket ape yg leh aku sharekan..
Kwn2 aku yg nk wat lehla koling2 ye...
Eh, bkn kol akulah...
Kabinet ni paten lame.. Aku py melamine and konkrit.
Skrg dh ade baru.. 3D.. Lg lawa. Duitnye pon lawa gaklah. Hehehe.
Aku cerewet gak bab jaga dapur ni.
Aku xsuke sepah2 dan kotor.
Pas msk sgl minyak2 kt dinding aku akn lap serta merta!
Salulah huby kna 'marah' sbb xikot arhn aku. Hahaha.
Pon xsuke dapur bsh.. Aku akn pastikan sentiase berlap dan kering.
Pon huby salu kna mrh. Sbb dia malas lap!
Yg aku plg mrh... Cicak suke berak merata!!!! Grrrrr... Mmg aku angin bab ni!
Apepon, wpon dapur kecik dan lame, di sinilah sglnya kasihku tertumpah. Hahaha.
Selesa msk dgn dapur yg kms. Korg pon mst sependapat ngn akukan...
Kpd kwn2 aku yg ty mane aku wat korg leh kol Azroy 0126187022.
Nk lbh jelas leh bkk blog dia rzcabinet.blogspot.com
Mase dulu aku nk wat cabinet, sume tmpt aku survey. Dlm 10 tmpt gak.
Lastnye.. Ngn Azroy gak plg murah.
Tmpt lain dlm RM7-10k ke atas..
Yg ni hy RM5.2k. Sbb huby plh tiles hitam (kalau kaler cerah RM4.5k shj)
Lg pulak leh twr mnwr ngn dia... Lehlah kalau berminat!

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails