Thursday, December 5, 2013

Persediaan Najla Ke Tahun 1 2014

Hamik ko.. Pjgnye tajukkkk.... Hehehe..
Sjk dua menjak ni cam terajin lak aku meng-hapdate belog.
Mgkn krn mood rajin tu dtg diseru2 wakakaka.. Lehkn ko main seru2..
Kali ni aku nk cite psl Najla..
Taulakn Najla ksygn aku tu thn dpn dh pon msok darjah 1..
Ish3.. Cam cptnyeee mae berlalu.. Terasa diri semakin tua matang...

Ok.. Cite psl Najla semula..
Sblm tu nk gtaula.. 
Menjadi kebiasaan di Selangor (negeri lain xsure) anak2 akn bersekolah 2 sesi.
Pagi & ptg utk sekolah kebangsaan & sek agama.
Smlm aku dpt dh surat drp Sek. Ren. Agama Nurul Ehsan..
So dh dpt taula sume kos2 yuran yg perlu dibayar..
Kalau x tu En. Abi dukla ty agk2 yuran Najla brp.
Ehhh.. Aku ke kerani sek????? Hahahaha.
En. Abi tu bkn ape.. Mmg dr Najla tadika dia suke bajet awl2.
Duit yuran & keperluan utk Najla dia akn bg kt aku awl2..
Erm.. Sek agama Najla di tmptkn di kelas 1 Ahmar..
Dlm bhs melayu ahmar tu mksdnye merah....
Tgk yuran2 dia tmsok sume dlm RM170++ (Lbh murah dr yuran tadika Najla.. Best!)

Sek Ren Keb lak aku akn htr Najla di SRK Rantau Panjang, Klang.
Najla di tmptkn di kelas 1 B... Erm okla tu drp xde kelas ye x..
Ramai murid thn 1 kt sek ni.. Thn 1 je xsilap aku 13 kelas. Huhu.. Ramaikn?
Ikotkn lom tau lg kelas mane..
Tp sbb jiran aku cikgu, so bonus utk akulah tau awl2 ni...
Yg tu xtau lg brp kos yuran2 & buku2 sume..
28hb Dis ni nnt hari suaikenal.. So mase tu baru setelkn sume.
En. Abi kata Krismas nnt baru crk keperluan Najla. Baju, beg dll.
Ok fine... Tapi... Ade tapinyeeee..
Korgkn tau.. Ni pestime aku nk soping brg2 anak sek...
Tak taula ape bnda je yg nk kna beli..
So aku list dlu siap2.. Agk2 mana yg perlu beli xperlu KIV dlu hokeyyy...

Brg yg perlu dibeli:

1) Baju kurung - Abi kata nk bli 6 psg, 3 psg sek keb 3 psg sek agama
2) Tudung - 4 psg
3) Kain biru - 3 psg
4) Kain hijau - 3 psg
5) Kasut - 2 psg
6) Beg - 2 buah (Najla request nk yg tarik2 and gmbr Barbie... Ermmm)
7) Pencil case - 1 jer sbb 1 lg baru jer beli..
8) Set stationary - Eraser, ruler, pencil etc
9) Kapur kasut - Kena beli ker??? dh lama sgt xskul xtau.. Hehehe..
10) Buku2 - Semua di sekolah nanti
11) Camisole - Tmbh lg 2 sbb ade 2 kt umh msh baru
12) Panty - Tmbh sket (Najla slim.. Yg lame pon leh pakai)

Ermmm jap.. Ade lg ke yg xmsok..
Pglmn per-1 kan.. Besela igt2 lupe..
Hrpnye nnt sume bjln lancar.. Risau gak kang ade yg tertinggal2..
Tu pon utk 28hb ni nnt aku xtau dh ade lom copy utk dokumen2 sek Najla..
Rse cam ade kt umh. Tp kna cek semula nnt..
Borang yg kna isi utk sek ren pon aku lupe mana letak..
Makin tua makin nyanyuk cpt lupe... Huish!
Byk sgt mkn semut!!!! Parah ko ni Zura...

Rase xsbr nk soping brg2 Najla..
Igtkn Najla jer yg excited..
Rupe2nye ummi dia lbh poyo.. Overacting over excited!
Hahahaha....


No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails