Friday, December 17, 2010

Cerita Kedai Kopi

Salam ari Jumaat yg mulia, penghulu semua ari..
Arini aku jas nk share cite, ala... Borak2 ksg jer.
Td mase rehat aku g town jap, g crk brg sket.
Otw nk ke town tu aku nmpkla ramainyer org2 laki yg nk ke masjid menunaikan solat Jumaat.
Rase terharu.. Sdp ati aku nih.
Sejuk mata aku memandang wpon aku bkn ibu yg melahirkan dorg! Hehehe.
Saat tu aku terfikir. Mudahnyer org laki nk kumpul pahala.
Istimewanyer kejadian Allah kpd makhluk yg bernama LELAKI.
Tp saat itu jgk aku terfikir, knp msh ader lg kaum lelaki yg mempermudahkan solat Jumaat.
Kdg aku tgk, wkt2 solat Jumaat, msh ader lg isteri2 yg seolah2 xksh kua ke shopping kompleks, kua mkn2 ditemani somi2 dorg pd wkt solat Jumaat!!!!!
Adkh isteri2 dorg xtau yg spttnyer wkt itu somi dorg berada di masjid menjalani suruhanNya???
Camtu gak yg kua dating wkt2 solat Jumaat tuh.
Awek2 dorg tuh xmalu ker?
Algkh sedeynyer..
Tidakkah dorg tau, btpa BESARnyer phla yg Allah beri swktu solat Jumaat?
Sbg LELAKI, xmaukah dorg mengejar bekalan utk ari akhirat?
Aku tingat sorg kwn yg bile ditanya org knp x g solat Jumaat?
Tau aper jwbnyer????
"Semayang Jumaat BUKAN WAJIB pon.. Lgpon kubur asing2. Ko kubur ko, aku jga kubur aku. Knp nk sbuk2 fkr hal orglain?...".
Aku yg dgr ni pon menyirap jer drh...
Dlm ati aku berkata2 gak, "Xper, kubur lain2 eh. Ko tggu nnt pembalasan ko dlm kubur yg ko kata ko jga sndri tuh...".
Astaghfirullah...
Mtk2la dijauhkan sikap2 buruk spt itu kpd kaum keluargaku. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails