Thursday, December 16, 2010

Mari Mengira!!!


Kali ni aku nk cite psl syiling lak.
Mlm kemarin En Somi ajak anak daranyer, Nur Azyan Najla..
Utk kire duit2 syilingnyer yg dh menggunung byk sgt tuh!!
Mari mengira!!! (igtkan mari mengaji ek...).
Dlm byk2 syiling yg ader, 50 sen jer yg Abi xnk tkr..
Syg katenyer!!!!
So hy syiling 10 sen, 20 sen sajer yg Abi kire utk ditukar kpd duit kertas! Hehehe.
Mengira ngan Najla, jwbnyer kna kacau daun la...
Najla mmg tolong, tp tolong nyepah2kan!!!! Ngeh3...
Tp pastu dia kms blk. Mmg rajin anak Abi tuh.
Setelah dikire, dicongak & di count hitung......
Jumlah syiling yg Abi mau tkr adlh....
RM150!!!!!
Tu pon msh ader lg syiling yg konon2nyer Abi ckp syg lak nk tkr...
Pulak.. Nk tkr syiling pon leh syg2 ker??????
4 thn idup bsma, mmg aku tengok Abi suke mengumpul duit kecik.
Wpon dh tkr duit2 kecik dia tu, ttp ader lg...
Bile mau abis daa.....
So, skali ngan duit RM1 yg berlambak tuh..
Aku kire2 aderla RM60...
Abi mtk aku tkr kt kedai mkn yg salu aku htr tuh...
Tp aku lak yg salu sgt luper...
Sampai arini still x tkr2 lg!!!
Hehehe.........
Siapla... Pas tkr nnt aku nk "pau" En Somi. Leh ker?????

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails