Monday, December 13, 2010

Famili Day Out!

Sabtu, 11 Dis 2010.
Nak cite alkisah ari Sabtu la dulukan.
Olhkrn cuti, puasla aku ngan Abi fkr nk g mn.
Udahnyer aku suggest kt Abi nk g umah salji kt Tmn Pertanian  Botani, Negara.
Sblm ni g tp umah salji under renovation...
Sblm g pg tu kami bekfes la dulukan.
Aku cam bese la...
Wpon awl pg tp ttp xlps ngan Milo Ais kegemaranku... Hehehe.
Dh suda bekfes trus grk ke tmpt asal tujuan..
Masa beli tiket masuk xla pulak ramai org.
Bile dh masuk baru tau...
Sket py ramai umat manusia org Q utk naik bas!!!!!
Aduuhh... Berpeluh2 aku. Najla lg la. Meleleh2 peluh. Sian cyg Umi!
Masa tggu turn nk naik bas.. Eh, tpndgla seseorg...
Seseorg yg bg suggestion kt aku suh dtg tmpt tu la..
Erlina rupenyer. Monyok ajer! Pnt berjalan kot eh..
Berbalik pd cite aku.
Bile dh dpt naik bas, py la bersesak2 cam sardin dlm bas!!!!!
Dah la tu suma yg bermata sepet.
Mak aihh... Riuh sekampong!!!!!!! Pening Sakit pala otak aku!!!
Mcm xjmp bertahun2.. Bercakap cam sebatu jer ngan kwn sebelah...
Abi sian.. Leh sorg Amoi, tah Amoi tah Ahso tah Nyonya..
Baeeekkk py bg bontot blkg bdn kt Abi! Hahaha.
Aku bygla, kalau dia sakit perut dan melepas angin, mmg TEPAT kna muke Abi!!! Muahaha...
Silap2 mau en Abi terbang kua dr bas. Hehehe.
Bas pusing seround, kami trun kt Rumah Sederhana Iklim Bermusim.
Kan Najla aku yg nk sgt masuk.
Almaklom.. Xpnh jmp salji..........
Skali masuk, Q lg. Ramainyer!!!!!
Bile dpt masuk, amboiihhh... Sejuk giler!!!
Limit 3 minit jer masuk. Tp aku br jap dh rase smcm.
Idung ngan tgn cam rase kebas lak....
Sempatla bgmbr...
Tp mn gmbr2nyer???? Okla aku bg tgk kt bwh nih... 
Jom! Layan gmbr aku yg ayu sgt sememeh nih...


^





^





^





^





^





^





^





^





^





^





^





 ^





^

Eh, mane???
Main2la Zura ni tau...
Ok ok la...Nk gak tgk tuh!

Sbnrnyerkan...
TAKDER GAMBAR!!!! Hahaha.
Gmbr aku upload kendianla ek.
Kbtln batery kamera aku kong. Lupe nk caj.
Tu pon sebbek ader empon en Abi tau...
Dptla bgmbr sket2..
Tu xsmpt nk transfer dr enpon Abi tuh..
Nk gna enpon aku??? Jwbnyer xbgmbr la..
Aperla nk diharap pd enpon 3310 aku tuh... (sedey x ayat???).
Kesimpulannya aku sgt puasati la dpt rase sejuk salji wpon sajli olok2.. Hehehe.
Gmbr nnt2 ek...

Ok, NEXT stori!!!

Ahad, 12 Dis 2010.
Arini pon g jenjalan gak.
Aku ajak Abi g Genting tp dia xnk.
Aku kata xyah masuk outdoor, indoor jer.. FOC.
Abi kata alang2 g mst la nk masuk outdoor, tmpt permainan2 yg adventure tuh.
Tp masalahnyer.........
Katanyer bkn aku berani pon main naik permainan yg ader.
Hehehe. G yer2 tp penakot!!!! Hahaha.
Udahnyer adik aku request nk ke Zoo Negara.
Tak pnh bwk anaknyer tu yg tingin....
Aku pon last g mase Najla 6 bln kot...
So pg2 aku dh bgn wat nasik goreng utk mkn kt sane.
Kami g 6 org dgn 2 org kanak2 ribena yg nakal... Najla & Danial!!!!
Sampai sane beli tiket.. Ish2.. Mahal dh ek.
Last 3 yrs aku g br RM15, skrg dh RM20 with MYKad.
Byr ajerla, xbyr cane nk masuk... Ngeh3..
Masuk2 jer per lg!!!
Makan Melantak dulu!!!! Lapor beb..
Tak mkn mn ader tenaga nk jln nnt.. Kan???? (alasan jer... ).
Pdhlnyer... Baru jln jap dh mengah2... Hik3..
Udahnyer nek tram gak... Sdp sket... Xyah pnt2 jln...
Tp kna jln gak la... 
Tu pon pntnyer.. Adooiihhh (nmpk sgt dh sihat gemok melampau!!! jln pon xlarat).
Ptg pas Zuhur kami gerak blk...
Tp kan... Sempat la aku ngan Abi komplen..
"Best lg Zoo Melaka".....
Murah sket.. Binatang pon steady lg...
Ni aku tgk.. Singa pon dh tggu ari jer nmpknyer..
Dh tua bangka bebenor gamaknyer!!!!
Hehehe.....
Paperhal pon okla. Dpt gak abiskan weekend ngan femili..
Ngan kazen...
Abi apon xcht ikutkan gak... Gagahkan diri gak. Sian Abi..
Injured sket.. Gara2 agkt isteri ksygn bebanan berat.. Hahaha.
Terus efek pinggang!!!
Jom layan gmbr sket... 

Bgmbr kt sebelah tmpt kami mkn pg..

 Pakcik drebar siap amikkan gmbr.. Sporting abis!!!!!!

 Kazenku, Saadah. Eee.. Aku suruhnyer bgmbr ngan ular??? Gile meroyan lak aku kang!!!!!

 Najla ngan Pak Su ksygn..

 Inilah singa yg aku kata tu.. Idup segan mati xmau... Tgk muke dia. Cer tgk. Cam gering abislah!!!! Ekeke.. Sian singa ni kna kutuk ngan aku... Im Sowi!!!!

 Si penulis belog ngan bucuk2 ksygnnyer!!!

Dah pnt per lg??? Blk la...
Gmbr lain? Watper byk2..
Bkn korg nk cuci pon kan...
Sempat sggah PUSRAWI doc kasi  injection kt en Abi.. Sian...

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails