Monday, December 20, 2010

Nak cite sket...

Olhkrn idea di kpla otak ni cam kureng..
Jdnyer aku hy nak share cite2 yg agk basi gak lah.
Cite psl smlm, ari minggu yg memenatkan penuh ngan acara.
Pg2 lg aku dh bgn, Abi janji nk bwk aku g Karnival Slgor Ria 2010 di Stadium Malawati, S.Alam.
Najla jer problem, xmau mandi pg, sejuk katanyer.
Gara2 Najla, nk cpt pon jd lambat!
Tp Abi paksa gak mandi so Abi la yg kna mandikan Najla!!! Hehehe.
Mak ngan adik aku pon nk ikut, so g 1 kete la.
Sampai sana dlm kul 9 pg. Kete pon dh byk.
Bekfes skali kt maplay kt Tesco tuh.
Abi awl2 lg mmg dh plan nk parkir kete kt Tesco Extra jer.
Kan dkt, nk ke Pasar Tani ker, Karnival ker, Pameran Perabot ker jln kaki lah! 
Tak reti2????? Bakar la sket lemak2 yg dh sedia tepu tuh!!!!!
Tp kt Karnival Slgor Ria tu xpusing abis pon.
Msg2 dh pnt coz g jln kt Pasar Tani ngan Pameran Perabot dlu...
Anak buah aku Danial, sbuk nk naik Funfair yg smmgnyer xbkk di siang ari.
Meragam la pulak dak tuh....
Pameran Perabot lak mmg la best. Tp hrg brg2 yg ader.....
Mak datinnnn datuuukkk....!!!!!!! Tak sesuaila utk org spt aku nih.
Hehehe..... Sket pon xmampu!!!! Hahaha. Mahal sgt.
Bek la aku crk kt kedai perabot bese. Ngeh3.
Mak ngan adik aderla borong beli brg sket kt Pasar tani.
Abi dptla dia belikan anak daranyer buku & replika kete porshe yg agk cute utk dirinyer sndri.
Aku??? Aku 1 haram aperpon xbeli.. Hehehe.
Blk tu sempat beli jambu tepi jln otw blk umah. 
10 hengget skali beli. Hamik ngko!!!!! Jambu 088, mmg sdp. Yummy!!
Pas htr mak blk umah dlm kul 1.15 ptg, Abi ajak lak g Klang town.
Aku ikut jer la. Abi nk crk brg dia sket.
Lbh kurg sejam gak Abi masuk 1 kedai game tu berurusan.
Dah dpt yg Abi hajati nak trus la blk.
Olhkrn kami ader 1 undangan majlis berkhatan, otw tu aku ngan Abi decide utk trus g jer.
Xyah blk umah dlu salin baju.
Blk umah kang dh duduk2, pnt... Malas lak nk kua semula.
So trus singgah ler. Lgpon umah abg sepupu aku jer.
Tp malu gak. Org yg kua masuk majlis suma berbaju sopan.
Aku jer gamble pakai jean ngan tshirt. Hehehe.
Sejam kt sn kami blk. Sempat gak jenguk kak sepupu sorg lg br pas bsalin.
Sampai umah dlm 3.40 ptg, aku ngan Abi terkejar2..
Knp ek agk2???????????
Kami lom solat Zuhur la......
Pas solat aku terajin lak nk menyapu umah ngan kms umah.
Abi ngan Najla sbuk duk melayan Xbox...
Tah game2 ni kureng sket minat aku...
Tak lama tu Najla nanges & mengamuk..
Ader yg xkna la tu ngan game yg dia main...
Aku suh Abi wat susu & aku pujuk Najla masuk tdo kt bilik... 
Pnt agknyer dia. tu yg suma xkna...
Aku jnj ngan mak pas Asar nk jenguk kak sepupu br blk Mekah.
Tp sbb Najla br jer tdo so xjd la kami kua ikut mak.
Pas asar udahmyer kami 3 beranak terbongkang tdo!!! Hahaha.
Mlm lak pas Isyak abah ajak kami kua mkn... Mkn lg.
Patot la bdn cam dh ala2 tong drum!!!!!
Blk mkn per lg. Lepak umah mak la...
Dlm kul 11 mlm kami pon blk umah...
Tu sajer cite aku ujung mggu...

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails