Sunday, October 10, 2010

Ten Ten Ten

10.10.10
Tarikh yg agk cantik.
Ramai gak la yg memilih tarikh ni utk lgsgkn pkhwnn.
Aku lak?
Dh kawen.
So ape lak aktiviti aku pd tarikh Ten Ten Ten?

Pagi:

8.00: Aku basuh baju (Bkn aku la, mesin basuh yg basuh). Sambil tu aku layan channel 393, drama Korea! Mmg best! "My Girlfriend Gumiho".

9.00: Abi dh siap dh nk g umah kawen @ in English "rewang". 2x gak tkr baju. Knn2 nk nmpk selesa. Abi pilih tshirt kaler ijau epal. Sembur perfume pon 2x! (Baju 1st dh bkk, salin lak baju lain. Kenala sembur lg perfume). Masa ni Abi kejut Najla bgn. Ngamuk budak tu Abi dia kacau tdo! Pas aku pujuk pakai baju baru trus mood kembali ok. Najla Najla...

9.30: Basuh pinggan mangkuk yg x brp nk ader tu. Sambil2 memilih baju2 yg nk aku sidai (Asing2kn baju & suar kecik. Hehehe).

9.45: Iron baju aku & Najla. Aku pilih baju kurung ijau gak & utk Najla tshirt ijau gak. Ikut tema umah pengantin konon. Pastu mandikan Najla & siapkan Najla. Spt biasela. Najla.. Nk lipstik la, perfume la, celak la... Mmg anak dara!

10.00: Msh melayan drama Korea. Hahaha. Tetibe cam best lak. Bontot cam berat nk agkt! Najla yg dh siap tu dh sibuk nk pakai stokin. Umi x siap lg. Mandi pon idak lg! (Yg pntg stil wangi ok).

11.00: Aku dh siap mandi. Nk pakai baju, crk baju inner lak xjmp! Aduh... Angin jer aku (dh bebel dh sorg2 kt umah). Udahnya aku capai jer baju tah zmn bile. Sebbek leh pakai. Paatu mekap sket ala kadar. Jas apply sunblock, eyeliner & lipstick natural kaler.

11.30: Dgn baju yg lawa ni, aku kua umah sidai baju! Hahaha. Peluh2 aku. Meleleh kt muka ni. Masuk lak mulut, masin!!!!! Hahaha. Jiran sblh tegur, "Cantik2 nk ke mana lak tu?". Aku jwb"Nk g umah sepupu kawen...". Dia jwb blk, "Penuh jadual ko..". Segan gak menyidai ngan pakai baju kurung beria nih...

11.45: Btlk g umah mak. janji ngan adik aku, Lini kul 11.30, terlambat lak. Gara2 crk baju inner x jmp! Geram jer.

Tengahari:

12.10: Sampai dh umah pengantin. Ala dkt ajer. Sampai2 nmpk lak somi ksygn aku tu berpeluh2. Maklumla org kuat rewang... Hahaha. Terus aku amik nasik mkn. Lpr x bekfes pon lg. Ader ayam golek maa... Sempat gak jmp As, Safwan & walidnya, Acop yg main kompang tuh.

12.40: Pengantin berarak. Baju pon ijau. Pns gak ek. Aku duk bwh khemah pon berpeluh2 gak. Kipas atas lak jauh. Abis tisu aku kejekan wat lap muke. X lama tu baru ader angin sket. Somi aku msh sibukla. Agkt gelasla, agkt lauk, salin lauk.. Rajin dia kt umah org. Hehehe.

Petang:

2.00: Pnt duk melangot kt umah pengantin. Aku x larat dh nk melayan karenah Najla asek nk dukung ajer. Kalau ringan x per! Udahnya aku mtk izin ngan tuan umah nk blk. Dh x larat. Adik aku lak anaknya pon lasak, nk blk gak. Wat perangai budak2nya.

3.00: Ha, kt cnila aku. Sampai la ni msh On9 @ pesbuk & blog. Hehehe. Dh xder keje dh ni. Somi aku baru jer blk. Solat & relek2. Pnt katanya. Sian Abi. Rehatlah ek. Najla pon dh tdo. Pnt dia, ngs pastu mengamuk. Plan kalau smpt nk g umah mak mertua Esah. Tp dh Abi pnt thp gaban, xpat la nk g sn.

Malam:

Malam? Tah x tau lg per aktiviti mlm ni. Abi plan nk ajak tgk wayang. Cite kartun. Tp katanya kalau x pnt la. Aku ikut ajer. Silap2 mlm ni terbongkang gak kt umah kepenatan! Ekekeke. Ok, nnt sng2 aku post lg entri baru ok. Idea pon dh kureng. Jadinya entri blog ni pon tah jadi ntah aper2 ntah la!!!!
Daa.. Salam...

No comments:

Post a Comment

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails