Wednesday, January 19, 2011

Kau membesar tanpa kusedari....

Kali ni aku nk cite psl anak ksygn aku yg sorg tuh.
Tak lain x bkn si tecik Nur Azyan Najla....
Rase baru smlm jer aku skt nk melahirkan Najla.
Arini, dia semakin bsr & semakin cerdik..
Kdg tnp aku sedari, Najla ksgnku itu baru berusia 3 thn stgh..
Satu persatu keletah Najla yg wat aku semakin bangga krn melahirkannya..
Trm ksh Allah krn memberi aku peluang memiliki zuriatku sendiri...
Dgn usianyer skrg, dia dh pandai dlm bbrpa perkara.
ABC, 123, One Two Three..
Doa mkn, lagu2... Pon dia dh leh menghafal..
Mewarna... Pon dia dh pandai... Tp xla cantik mn pon... Bole la..



Ni slh 1 contoh gmbr yg diwarnakan oleh Najla..
Tp smlm mase aku ngah duduk2 layan drama Tiramisu...
Tb2 aku terpandangkan Najla melakukan sesuatu...
Aper yg aku pndg?????

Inilah yg wat aku tersentak. Sblm ni ader gak dia try melipat baju, tp jap jer dia dh wat menda lain. Tp kali ni nmpk sgt dia bsungguh2...

Tgk tuh, terharu Umi Syg... Ker Najla saje perli Umi yg membiarkan kain baju berlonggok tnp lipat???? Hahaha.

Inilah hasil lipatan Najla. Ok gakkan? Ala budak2, lipatan dia xla seexpert kite yg dewasa ni.. Even kdg kite yg dewasa ni pon lipat cincai2 jer kan...

Mencube melipat skirt nyer sendiri...
Terharu rasenyer...
Mase tu gak aku terfikir yg Najal dh bsr...
Dh umur 6 thn dh...
Eh, 6 thn????!!!????
Mmg aku lupe sgt.
Aku rase cam Najla dh bsr sgt..
Rupe2nyer Najlaku baru berusia 3 thn lbh.
Tp dia dh pandai wat keje2 umah.
Wpon setakat cara budak2, tp aku mmg terharu sgt.
Najla gak rajin menyapu.
Erm, bagus gak. 
Aderla aku pembantu kt umah. Hehehe.
Aku hrp anak kau nnt akan rajin smpai bsr. Insyaallah.
Umi doakan Najla akan jd anak yg baik...

2 comments:

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails