Wednesday, January 12, 2011

Makan Saje!

Smlm aku ader berangan2 nk wat roti jala.
Somi plg suke mkn roti jala.
Tp wife dia ader sedikit malas.
Jdnyer seumur idup selama kawen baru ni la aku wat.
Tu pon sbb somi suke.
Kalau x xdernyer aku nk wat.
Blk keje smlm aku kms2 umah jap.
Najla aku rasuah dia ngan kartun... Syp lah dia!
Dh siap bhn2..
 1st aku msk kari ayam dulu.
Aku mmg plan nk wat pekat2, baru sdp cicah ngan roti jala.
Dah tu br bancuh tepung utk roti jala lak.
Sejam lbh gak utk aku siapkan kari ngan roti dia.
Ups... Mn somi aku dlm ini cite?????
Erm, hy ader aku & anak daraku saje.
Somi terchinta gi futsal dr tmpt keje.
Dia smpai umah dlm kul 9.45 mlm.
Masuk2 jer dia tgk Najla ngah ngunyah...
Dia ty wat per. Sebut jer ROTI JALA... Excited sgguh somiku itu!!! Hahaha.
Pas dia mandi, solat suma...
Terus dia ngadap roti jala hsl air tgn isteri dia tuh.
Jom tgk gmbr sat.. Sbg bukti yg mmg aku wat tau!
Ckp jer tnp bukti xlehla kan??? Hahaha.
Pdhl tah2 aku beli jer kt kedai, tp ngaku aku yg msk. Leh gakkan???
Eh eh, jom layan gmbr....






Gmbr2 sekitar dinner kami mlm td... Sekian.
TQ En Somi & Si Tecik Najla, mkn tnp byk komplen!!!!

3 comments:

  1. salam... nak minta resipi roti jala ni buleh tak ;).. n nak tanya ade gne ape2 peralatan memasak len yang kne beli ke utk buat roti jala. sy mmg minat roti jala, tapi tak th bncuhannya dan macam mne nak buat. plizzzzz

    ReplyDelete
  2. aku pun da t'jebak wat roti jala ni...1st time buat pg ni...ikut aku,kire jd la..laki aku siap tanye,ni lempeng ke roti jala..?huhuuhh...mb tepung t'cair sikit...tp still ada rupa jala2 lg la...apa pun laki aku ckp,jnji ada rs,makn je la...ehehheee

    ReplyDelete
  3. makissa...ok...utk kari sure leh wat sendirikan?utk bancuhan tepung...jas sediakan:
    1)telur sebijik
    2)tpg gandum stgh kilo (dptla lbh kurg 15-20pcs)
    3)garam sket
    4)pewarna kuning (ikut suke)
    5)air (biar leh tebar, jgn pekat sgt & jgn cair sgt)
    bancuh suma last skali tapiskan. sng mase kirai xtersumabat bekas kirai tu. ader jual kt kedai @ psrya rasenyer. kedai taula..
    sapu myk sket kt kuali leper, kiraikan dia ikut suke. agk2 dh xmelekat agkt & gulung ikut suke. sng jer.

    as...sblm kawen aku rajin wat...dh kawen jer mls...hehehe....tp sbb hubyku suke...pasni kna rajin2 blk la..hehehe...

    ReplyDelete

** WeLcOmE tO My BlOg Ya!!! **

Trm ksh kpd yg sudi menjengah blog aku ini. Hanya blog biase, tiada yg istimewa! Blog ini hanya sekadar tmpt aku menulis, tmpt aku merapu. Jgk tmpt tmn2 terakrabku bertandang. Bkn utk diwar2kan kpd sspe atau mempromosikan ape2. TIDAK PERLU utk sume org tahu akn kewujudan blog ini jgk. So. Kpd yg TERsinggah & TERbace tu trm ksh jgk krn sudi menjengah. Yg tak sudi tu silalah duduk diam2 atau keluar saje drp blog ini, krn TIADA sspe yg MEMAKSA anda dtg ke blog ini. Jika kite boleh berkawan itu lebih baik. Salam perkenalan. Hrp maklum. SARANGHEO!
Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails